Leginkább a fiatalok mennek külföldre télen: míg közülük minden 3., addig összességében a magyarok 28%-a szeli át az országhatárt a Kiwi.com friss reprezentatív felmérése alapján. Ha mindkét nem utazási preferenciáit nézzük, akkor leginkább a télből a nyárba utazás a vonzó. De míg a nők leginkább a karácsonyi vásárok miatt utaznak, addig a férfiak inkább wellnessezni szeretnének.

A tömeget és a sorbanállást sokkal bosszantóbbnak tartjuk, mint az ünnepek miatt megemelkedett jegyárakat. A magyarok közel 28%-a megy külföldre télen, egyhatoda még nem tudja, hogy utazik-e a következő hónapokban az országhatáron túlra, 55%-a pedig nem tervez télen külföldre utazni – mutatják a cseh utazási technológiai vállalat, a Kiwi.com friss reprezentatív kutatásának adatai.

A fiatalok körében kiemelkedik a külföldre utazók aránya: minden 3. 18-29 év közötti válaszolta, hogy felkeres ezen a télen egy külföldi desztinációt.

kulfoldre

A nyárba vágyunk

Összességében leginkább (42%) napfényes, meleg helyre utaznak vagy utaznának a magyarok. Szintén kedvelt célpontok ilyenkor a karácsonyi vásárok: 10-ből 4 magyar kimondottan a forró ital, ünnepi zene és csillogó fények kedvéért vágyik külföldre. A télből nyárba utazás és a karácsonyi vásárok után a wellness került még dobogóra: a magyarok kb. harmada (35,6%) részesíti vagy részesítené előnyben télen a fürdőhelyeket. A síelés minden 5. magyarnak vonzó. A magyarok 18%-a azért utazik, hogy vásárolhasson, ők kifejezetten a leárazások miatt szelik át az országhatárt. Csaknem ugyanennyien (17%) pedig azért, hogy a szeretteikkel tölthessenek pár napot.

„A régióban vizsgált országok közül a magyarok sokkal inkább vágynak spa élményekre, de síelni és családtagokat látogatni kevésbé utaznak” – osztotta meg az eredmények kapcsán Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com ügyfélélményért felelős igazgatója.

Ami a nőknek a karácsonyi vásár, az a férfiaknak a wellness

Másra vágynak a nők, mint a férfiak – támasztja alá a Kiwi.com felmérése. Míg a nők főképp a karácsonyi vásárok miatt kerekednek fel, addig a férfiak inkább a wellnesst részesítik előnyben. A síelés a fiatal felnőttek körében jóval kedveltebb elfoglaltság: a fiatalok harmada vágyik sportos kikapcsolódásra. És a Kiwi.com adataiból úgy tűnik, hogy a 18-29 év közöttiek bírják a legjobban a hideget, mert a legnagyobb arányban (53%) közülük kerülnek ki a karácsonyi vásárok szerelmesei is.

Úgy tűnik, hogy a karácsonyi zenét és a ronda pulcsikat kifejezetten szeretjük…

A tömeg és a sorbanállás bosszantóbb, mint a magas jegyár

Honfitársaink 41%-a bosszankodik a magas jegyárak miatt, hiszen karácsonykor mindig többe kerül az utazás. De még ennél is több embert (49%) zavar a nagy forgalom és a sorbanállás. Úgy tűnik, hogy a karácsonyi zenét és a ronda pulcsikat kifejezetten szeretjük, mert az állandó ünnepi zene csak a válaszadók 16%-át idegesíti, a többi utas által viselt csúnya karácsonyi pulcsik pedig csak minden 20. embernek szúrnak szemet.

Az utolsó pillanatra halasztott karácsonyi bevásárlás az utazásra is rányomja a bélyegét a magyarok 13%-ánál, a nehéz poggyászok cipelésétől pedig minden 10. válaszadónak borsódzik a háta. De szerencsére akadnak olyanok is (9%), akik a külső hatásokat kizárják, és nem engedik, hogy bármi elterelje a figyelmüket utazás közben.

*A kutatásról

A felmérés 1014 fő megkérdezésével készült 2022 októberében, amely reprezentatív azon magyarországi 18-59 évesekre kor, nem, iskolai végzettség és lakóhely szerint, akik az elmúlt 6 évben legalább kétszer jártak külföldön. A kutatást a Kiwi.com megbízásából a STEM/MARK készítette Magyarország mellett Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban és Romániában is.

A Kiwi.com-ról

A csehországi székhelyű Kiwi.com vezető utazási technológiai cég világszerte több mint 1500 embert foglalkoztat. A Kiwi.com innovatív algoritmusa lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egyetlen útvonalon egyesítsék a hagyományos és fapados légitársaságok közötti járatokat. A Kiwi.com napi 2 milliárd árellenőrzést végez a globális járattartalom 95%-án, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy jobb útvonalat és árakat találjanak, amelyeket más keresőmotorok nem láthatnak. Napi százmillió keresést hajtanak végre a Kiwi.com weboldalán, és naponta több mint 50 000 ülőhelyet értékesítenek.

 

Próbakő Kommunikáció

 

Kapcsolódó cikkünk:

Téli utazások: síelések, adventi séták