Aki egy kicsit is foglalkozott már élettannal, az tudja, hogy az élő rendszerek egyik alapját képezik a különböző mikroelemek, létfontosságú alkotóeleme pedig a magnézium. Vajon mennyi magnéziumra van szükségünk a kiegyensúlyozott élethez?

Miért van rá szükség?

  • Csontrendszerünk egészsége függ tőle, hiszen itt található a szervezet magnézium tartalmának a kétharmada
  • izom- és idegrendszerünk elengedhetetlen alkotóeleme
  • energiagazdálkodásunkat, anyagcsere és önreprodukciós folyamatainkat nagyban befolyásolja
  • kognitív gondolkodásunkra is nagy hatással van
  • valamint pszichés állapotunknak is alapját képezi.

a magnezium fontos

Az emberi szervezet magnézium szükséglete általában 100-500mg/nap egységre tehető. Gyermekeknek 100-200 mg, nőknek 250-350 mg (várandósság alatt több). Férfiaknak pedig 400-500 mg/nap. Persze intenzív fizikai munka esetén ez megnő, mint például sportoláskor, valamint a fokozott szellemi munkát végzők is megérezhetik a hiányát. Sőt, a kor előrehaladtával romlik a felszívódása, így több magnéziumra lesz szükség a megfelelő hatás eléréséhez.

Nem szabad elfelejteni, hogy míg bizonyos ételek, növények nagy mennyiségben tartalmaznak magnéziumot, addig számos káros szokás csökkenti a szervezetben való felszívódását, valamint segítik a kiürülését. Ide tartozik a dohányzás, alkoholfogyasztás, a nagy mennyiségű koffein fogyasztása, valamint természetesen a szintetikus drogok használata. A jóléti társadalomnak köszönhetően a cukor és a zsír nagymértékű jelenléte a szervezetben is fokozott bevitelt igényelne.

Ha pedig erre nincs válasz, akkor lépnek fel a hiánytünetek, mint a fáradékonyság, izomgyengeség, izomgörcsök, különböző szívpanaszok, migrénes fejfájás, és persze a különböző mentális problémák is megjelenhetnek.

Miben van sok magnézium?

Remek magnéziumforrást jelentenek a Magzsolánál is kapható olajos magvak, mint például a mogyorófélék, diófélék, tökmag, napraforgómag, lenmag, különböző mandulafélék, valamint a mák.

Nagyon jó barátaink lehetnek a magnézium pótlásában a különböző hüvelyesek, mint amilyenek a bab, borsó, lencse, hiszen 100 grammban 70-130 mg magnézium található. Ennél még többet tehetünk az egészségünkért, ha gabonaféléket, búzakorpát, búzacsírát és szójalisztet fogyasztunk. Ha szeretjük a különböző zöld növényeket, akkor nyert ügyünk van, mivel a klorofill tartalmazza a magnéziumot szerves kötésben, aminek eredménye a gyorsabb és hatékonyabb felszívódás.

Előfordulhat, hogy nem tudunk nagy mennyiséget fogyasztani a fentiekből, így a legjobb, ha egy jó minőségű táplálékkiegészítőhöz fordulunk. Ebben az esetben figyeljünk arra, hogy ha megengedhetjük magunknak, akkor szerves kötésben előforduló magnéziumot tartalmazót válasszunk.

 

 

Hozzászólások