Ha jól működik a vállalkozásod, előbb-utóbb kialakul egy törzsvásárlói köröd, amely bízik benned, elégedett a szolgáltatásaiddal, ezért többször is vásárol tőled. Természetes dolog, hogy szeretnéd ezt a hűséget meghálálni, tovább növelve ezzel a vevők bizalmát, a kapcsolat mélységét. Sokféleképpen lehet jutalmazni ezt a lojalitást, erre mutatunk jó példákat.

bizalmat

Az árengedménycsapda

Nyilván a legegyszerűbb árengedményt vagy akciós ajánlatot adni a törzsvásárlóidnak, ez azonban könnyen a visszájára is fordulhat.

Először is el kell döntened, hogy ki számít törzsvásárlónak a vállalkozásod szempontjából. Ehhez kell egy értékelési rendszer, amely alapján el lehet dönteni, ki tartozik bele ebbe a kategóriába. Lehet, hogy a vásárlások száma vagy összértéke fog dönteni, de az is lehet, hogy az aktivitást vagy a hűségidőt jutalmazod.

A leghűségesebb vásárlók jutalmazása, a megkülönböztetett figyelem tovább növeli a bizalmat és elköteleződést, hiszen mindenki szereti érezni a megbecsülést. Egy ilyen ügyfél nagyobb valószínűséggel fogja ajánlani a szolgáltatásaidat ismerőseinek.

Nyilván van létjogosultsága a törzsvásárlói kedvezményeknek, de nem ez az egyedüli üdvözítő megoldás. Másképp is lehet kedveskedni a legelkötelezettebb vásárlóknak, akiknek a bizalmát már megszerezted, ezért az árak másodlagosak számukra. Ennek a legnagyobb hatása nem a lojalitás növelésére, hanem a profitod csökkenésére lesz.

Alternatív törzsvásárlói jutalmazások

Lehet úgy jutalmazni a visszatérő vásárlókat, hogy ne csökkenjen a nyereség. Például kiemelt ügyfélszolgálati szolgáltatásokkal, kiterjesztett garanciával és visszaküldési lehetőség biztosításával. Lehet zárt vásárlói közösség létrehozásával, ahol a törzsvásárlók feltehetik kérdéseiket, megoszthatják tapasztalataikat. A közösséghez tartozás nagyobb érték tud lenni, mint gondolnád!

Fontos, hogy aktivizáld a partnereidet, kérd ki a véleményüket az újabb fejlesztéseid kapcsán. Ossz meg velük bennfentes, értékes információkat például ingyenes videók vagy e-bookok formájában. Éreztesd velük, hogy ezek az információk csak a “klubtagok” számára hozzáférhetőek.

Az új termékek piacra dobásánál a speciális törzsvásárlói kedvezmény is működhet, a régi termékek “leárazása” viszont akár a bizalmat is csökkentheti. Árengedmény helyett felajánlhatsz kedvezményes szállítást vagy kiterjesztett garanciát. Az, hogy mi a legjobb megoldás a Te esetedben, nagymértékben függ a célközönséged összetételétől. Ha a konkurencia erőteljes árháborút folytat, lehet, hogy rákényszerülsz az akciókra.

Ha segítségre van szükséged a legmegfelelőbb stratégia kialakításához, fordulj a Klikkmarketing szakértőihez.

Összegzés

A legtöbb esetben nem az árengedmény a legjobb módszer vevőid megtartására. Legyen többféle adu a kezedben, és figyeld folyamatosan az egyes eszközök hatását!

 

SZPONZORÁLT TARTALOM

 

Hozzászólások