Egyre több cég készül online karácsonyi ajándékokkal – Videóra cserélik a bort – A koronavírus-járvány átalakítja a céges karácsonyi ajándékozást is. A home office és a személyes találkozások elmaradása miatt egyre több helyen várható, hogy a partnereknek a megszokott, futár által kézbesített csomagok helyett idén valamilyen online karácsonyi ajándékkal készülnek. Langmár Zsuzsa kommunikációs szakember szerint a legjobbak és a legemlékezetesebbek a személyre szóló üzenetek, például egy rövid videó.

online karacsonyi

A vírushelyzet miatt idén az online világban történik sok minden, az otthoni munkavégzéstől, a kultúrán át, a digitális oktatásig. Nincs ez másképp a céges ajándékozással sem.

„Karácsonykor a legtöbb cég meglepi valamivel az ügyfeleit. A legáltalánosabb, hogy képeslapot vagy valamilyen ajándékcsomagot küldenek. Ezek közül is a legnépszerűbb sokáig a bor vagy más alkohol volt. Idén azonban más a helyzet: a koronavírus-járvány miatt nincs lehetőség személyes találkozókra, a home office miatt pedig sokan meg sem próbálnak futárral ajándékokat küldeni” – mondta Langmár Zsuzsa, a Langmár Kommunikáció vezetője.

Az online karácsonyi ajándékozásnak is van etikettje

A kommunikációs szakértő úgy véli, hogy idén vállalkozások ezrei döntenek majd az online ajándékozás mellett. Sokan számíthatnak főleg élményalapú meglepetésekre vagy vásárlási utalványokra. De az sem mindegy, hogy ezeket milyen formában adjuk át.

„Ahogy a klasszikus, úgy az online ajándékozásnak is van etikettje. Érezniük kell a megkülönböztetett figyelmet azoknak, akik egész évben kitartottak mellettünk. Mindenképp azt javaslom, hogy egy sablonoktól mentes, személyes üzenet kíséretében küldjünk ajándékokat e-mailben. Erre tökéletes lehet egy jól megírt levél, egy közös fotóval ellátott képeslap vagy egy személyre szóló videóüzenet is” – nyilatkozta Langmár Zsuzsa.

online karacsonyi

Videóban köszönik meg

Üzleti körökben eddig kevésbé volt elterjedt, de még az idei év slágere is lehet a „videós képeslap”.

„Mi például most arra készülünk, hogy félperces, egyénre szabott videókkal köszönjük meg a partnereinknek az együttműködést. Egy ilyen figyelmesség még önmagában is akkora benyomást tehet rájuk, amekkorát a legdrágább üveg bor sem tudna” – mondta a Langmár Kommunikáció vezetője.

A szakértő másoknak is azt ajánlja, hogy fontolják meg a céges videóüzenetek küldését, amelyeket el lehet készíteni egészen modern formában, zenével, animációval, céglogóval is. Ezek a lendületes kisfilmek egy rövid impulzussal adják át a partnernek, hogy fontos a cég számára. Ha házon belül nincs rá kapacitás, könnyen ki is lehet szervezni ilyesmit egy hozzáértő kommunikációs cégnek.

Maradjunk kapcsolatban!

„Általánosságban elmondható, hogy a cégek sajnos elhanyagolják a régi ügyfeleiket. Nincsenek folyamatos kommunikációban azokkal, akiktől a bevételük származik, hanem mindig újakat keresnek – ami ráadásul mindig sokkal költségesebb. Személyes küldetésem, hogy ezen változtassunk” – mondta Langmár Zsuzsa.

Az üzleti kommunikációs szakértő úgy látja, hogy kulcsfontosságú a folyamatos kapcsolattartás, főleg az olyan bizonytalan időszakokban, mint amilyet most is megél az emberiség a vírus miatt.

Ennek egy eszköze lehet például, ha rendszeresen készítünk hírleveleket. Mint mondja, egy rossz minőségű hírlevél is 8-10% megnyitási arányt ér el, míg egy jól szerkesztett vagy személyes üzenet ennek a többszörösét produkálja.

Egész évben kommunikálnunk kellene

A kommunikációs szakember hozzátette: a legjobban akkor cselekszünk, ha évente egyénileg is többször felkeressük az ügyfeleinket. Ez a cégünk érdeke, hiszen minél több a kimenő kommunikáció a partnerek felé, annál több a bevételünk.

„A karácsony mellett fix pont lehet a húsvét, a névnap vagy a születésnap is, de valójában egyáltalán nem muszáj ilyen alkalmakhoz kötni a közvetlen kommunikációt. Nálam például az vált be, hogy naponta öt ügyfelemmel beszélek telefonon, és hetente hírlevelet küldök mindenkinek. Ha a folyamatos kommunikáció mégsem volt jelen az év során, az online karácsonyi ajándékozás akkor is megfelelő alkalom, melyet megragadva újból felvehetjük az elejtett fonalat az ügyfélnél” – tette hozzá.

online karacsonyi

 

Langmár Zsuzsa

SZPONZORÁLT TARTALOM

 

Kapcsolódó cikkünk 

 

 

 

 

Hozzászólások