Tudjuk, tudjuk, de hogy csináljuk a lehető legjobban? Immunrendszerünk láthatatlan, fájni sem fáj, szinte magától értetődőnek vesszük, hogy van és dolgozik. Ellenben, ha nem figyelünk oda rá, teret adunk a vírusoknak, bakteriális fertőzéseknek, fáradtak, enerváltak leszünk, ágynak esünk. Most, jobban mint bármikor, az immunrendszer turbózására van szükség. Porok, kapszulák és tünetkezelés helyett válasszuk a természetet és törekedjünk a prevencióra.

A zöldségek, gyümölcs, gyökerek, fűszerek az ABC összes vitaminját, esszenciális ásványi anyagokat, enzimeket hordoznak, mellékhatások nélkül. A napi ajánlott vitaminbevitelhez 800 gramm zöldséget javasolt fogyasztani, ami 4 termetes brokkolifej elrágása is lehet akár, de mi lenne, ha élveznénk is?

“A juice ettől csodálatos, olyat is megiszunk benne észrevétlenül, amit nem szeretünk. Kis erőművek, vitamintartalmuk teljében. Legyünk szezonálisak, reagáljunk a a szezon sajátosságaira most, mint a megfázás, láz, influenza, gyomorproblémák és pozitív energiák!” – mondja Gráf Jennifer, a Fű Juice Bar tulajdonosa.

A sárgák

A gyömbér a szezon sztárja. Ha gyömbérteázunk, váltsunk most gyömbéres juice-ra, shotra, tömény és nagyon erős, de a csoda nem marad el. A csípős figura erős gyulladáscsökkentő, fertőtleníti a reszelős torkot és enyhíti a fájdalmakat. Lélegzethez juthatunk a legeldugultabb valónkban is!

A gyömbér indiai barátja a kurkuma, amit inkább porként használunk, pedig a kis kukacszerű gyökerekben rejlik az igazi erő. Már színterápiának is beillik, amit a benne lévő bioaktív kurkumin ad. Molekuláris szinten csökkenti a krónikus gyulladást, hatásos az ízületi panaszokra. Fontos, hogy ne pucér kézzel pucoljuk, hacsak nem kedveljük a sárgát a körmeinken. A gyömbér-kurkuma akár kis mézzel, citrommal, forró vízzel (vagy feketeborssal és chilivel), méltó pálinka dublőr.

A citrusok a legismertebb C-vitamin források, talán be sem kell most külön mutatni őket: narancs, grapefruit, citrom, lime, pomelo, ananász!

Liluljunk!

A gyökérvonalon maradva, rugaszkodjunk el a tormás cékla savanyútól és ismerjük meg a céklát nyersen, lében.

Ha az anyaföldes íztől félnénk, kombináljuk naranccsal, citrusokkal, fahéjjal, almával. Elveszik az élét, megtartva a selymes bíborvörösségét. Mindenkinek receptre kellene írni, erős vérképző, véd a rákos megbetegedések ellen. Kimagasló vastartalma energiát nyújt és  segíti a májunk méregtelenítését is.

Igyuk a zöldet!

A zöldek ereje felbecsülhetetlen, magas klorofill és antioxidáns tartalommal. Magas víz és ásványi anyag tartalmukkal szinte átmossák a szervezetünket, hidratálnak és csökkentik a fáradtságot. Ne féljünk tőlük, jól áll nekik szinte minden: alma, bazsalikom, menta, citrom, lime, csupa frissesség, akár kávé helyett! Télen startoljunk rá a káposztára. A jó baktériumai  bélflóravédő szerepet is játszanak, uborkával és almával egyszerű kombináció, meglepően borzongató.

És végül valami piros!

Nincs tél gránátalma nélkül! Szinte egész évben várjuk érkezését.  Antioxidáns bomba, amely semlegesíti a szabadgyököket.

Játsszunk a zöldségekkel és gyümölcsökkel, igyunk szivárványt, döntögessünk tabukat, találjuk meg a saját juice-unkat. Csak egészség legyen!

Forrás: Arteregó Kft.

A Montázsmagazin immunerősítéssel kapcsolatos korábbi cikkét  itt olvashatja.

 

Hozzászólások