Amilyen színes, sűrű és mozgalmas hónap a december, éppoly eseménytelen és szürke a január. Az év első hónapjában nincsenek nagy ünnepek, a karácsonyi költekezés miatt programjainkat is visszafogjuk, és az ilyenkor általában jellemző hűvös időjárás sem csábít minket arra, hogy kimozduljunk kényelmes, meleg otthonunkból. De ne hagyjuk, hogy eluralkodjon rajtunk az ünnepek utáni tespedtség! Éppen itt az ideje, hogy kezdjünk magunkkal valamit.

Dobjuk fel a januárt! Már sokszor szerepelt mindannyiunk újévi fogadalmai között a helyes étkezés és a rendszeres edzés. Akár van ilyen fogadalmunk, akár nincs, az első hetek a legideálisabbak arra, hogy változtassunk életvitelünkön. Hiszen az új év kezdete lélektanilag is segít abban, hogy magunk is megújuljunk. Amennyiben a rendszeres edzés mellett döntünk, azt is át kell gondolnunk, hogy otthon vagy edzőteremben szeretnénk-e sportolni. Mindkettőnek megvannak az előnyei és hátrányai. Az otthonunkban végzett edzés mellett szól, hogy bármikor nekikezdhetünk, amikor épp időnk engedi és persze fizetnünk sem kell érte. Ugyanez a rugalmasság egyben hátrány is, hiszen sokkal könnyebben lemondunk róla, ha épp nincs kedvünk mozogni. Az edzőterembe azonban sokkal inkább elmegyünk az előre megváltott bérlet miatt, még akkor is, ha épp nem fűlik hozzá a fogunk. És azt se felejtsük el, hogy a konditermekben jól felszerelt, modern gépek várnak ránk, míg otthonunkban korlátozottak a lehetőségeink.

A Tolle Fittklub oldalán néhány táplálkozási tanácsot is olvashatunk. Reggelire fogyasszunk házi müzlit, mely feltölt energiával. Sovány joghurttal vagy alacsony zsírtartalmú tejjel keverjük össze a megfelelő hozzávalókat: zabkorpa, zabpehely, cukrozatlan kukoricapehely, aszalt gyümölcsök (tőzegáfonya, sárgabarack).
Ebédre készítsünk magunknak valami tápláló ételt. Ilyen lehet a falafel pitában, ami a legegészségesebb mediterrán ételek közé tartozik. A zöldségekkel és a joghurtos öntettel emésztést segítő hatása is van. Éjszakára a gyomrunkat kímélő, könnyű vacsorát együnk: túróból például kiváló szendvicskrémet készíthetünk. Adjunk hozzá egy kevés zöldfűszert, reszelt főtt tojást, kockára vágott sonkát. Szeleteljünk néhány zöldséget és pirítsunk hozzá kenyeret.


A kemény edzés mellett persze jól esik egy kis kényeztetés is januárban. Tegyük színesebbé a hónapot egy kényeztető masszázzsal, mely az egész testünkre csodásan hat! A rendszeres kezelés segít az izomfeszültség feloldásában, valamint az izomgörcsök, az izommerevség és különféle izomfájdalmak kezelésében. Ezen kívül javítja a vérkeringésünket, a nyirokkeringésünket, az általános közérzetünket, és fokozza a szövetek rugalmasságát is.


A ködös, nyirkos januári időjárás mellett természetes, hogy jobban kívánjuk az oltalmazó meleget. Ezért az év első hónapjában kiváltképp érdemes időt fordítanunk a szaunázásra.
A forró gőz nemcsak ellazít és kikapcsol, hanem egyúttal immunrendszerünk hatékonyságát is növeli. A Skandináviából származó gőzterápiát a finnek egyszerűen csak a „szegény emberek orvosságaként” emlegetik, és itthon sem számít kiváltságos időtöltésnek. Nem igényel sem sok időt, sem nagy anyagi ráfordítást, az egészségünkre gyakorolt hatása azonban jelentős.


A január tehát unalmasnak, hidegnek és eseménytelennek tűnhet, de csak akkor, ha mi magunk nem teszünk ellene! Nézzünk utána a lehetőségeknek és élvezzük az év első hónapját is. A fent említett témákon túl más érdekes cikkeket és recepteket is találunk a Tolle Fittklub januári írásai között!

Forrás: Arteregó Kft./Tolle Fittklub

2014. január 8.

Hozzászólások