Elvágyódni oda, ahol még sohasem jártunk, aztán új csodákat látni nagyszerű dolog. A természet mindig tartogat meglepetéseket. Ez történt az idei kirándulásunkon is, amikor elénk tárta érintetlen szépségeit az erdélyi táj.

erdely2

Maroknyi csapatunk egy hegyi túrára indult a Kárpátok Nyugati Érchegységébe. Ahogy a Nap sugárzó fénye megsimogatta a lankás hegyoldalakon legelésző nyájat, amit megkoszorúzott a mögöttük tornyosuló felhők páratlan látványa, a lelkemen csodálatos érzés lett úrrá. A hegység úttalan útjain zúgó fenyvesek a régmúlt idők ismeretlen csodáit zárták magukba, és az erdő csendjében csordogáló patak éneke mindent felülmúlt.

Amint megálltunk a zuhogó, sziklákkal közrefogott Havasrekettyei-vízesés tövében, megdobbant a szívem a gyönyörűségtől. A megállíthatatlan vízfolyam úgy hullott alá, mint egy hatalmas menyasszonyi fátyol. A vízesés felett magasan a Vigyázó vakító fehér kövei meredeztek az égre, és büszkén tekintettek az Érchegység vonulatára.

erdely1

Égig érő fenyők, sűrű bokrok, apró kis virágok, harmatos fűszálak, piros erdei szamócák tarkították és tették szebbé a sziklatörmeléktől megnehezített utunkat a Vigyázóhoz.  Kicsit már fáradtan, de lankadatlan erővel haladtunk, s néztünk újabb és újabb csodák elébe. Felfelé az erdei tisztások mellett sötét, nyirkos, szinte félelmetes fenyőrengeteg húzódott. Úgy éreztem, hogy a beláthatatlan sűrűségben egy misztikus világ rejtőzik.

erdely3

Végül kitisztult minden, még a nap is kisétált a felhők mögül, és vidáman pásztázta végig a festői hegyoldalt. Már csak egy utolsó emelkedő várt ránk, aztán fent voltunk a hegyháton, s a csoda átölelt képzeletbeli karjával. És szívtuk tüdőnkbe a friss, tiszta hegyi levegőt, míg a fáradtság a testünkből lassan szertefoszlott. A levegő hűvös fuvallata és megmagyarázhatatlan illata kellemesen járta át porcikánkat. Egy ideig még üldögéltünk a vízmosta szilákon, majd tisztes távolságban a fehér kövektől messze néztünk a csodát rejtő fenyvesekkel borított bércek felett. Aztán lefelé ereszkedve a gerincről új csodákra leltünk.