Számtalan olyan lista született már, ami a legjobb romantikus vígjátékokat gyűjtötte csokorba, de olyan jóval kevesebb, ami a mérsékelten jól sikerült alkotásokat igyekezett összeszedni. Az összeállításom ezt a „hiányt” igyekszik pótolni. Hangsúlyoznám viszont, hogy a lista teljes mértékben az én szubjektív véleményem: amit nem kedvelek, az sokaknak bizonyára a kedvenc filmje, és fordítva: amit én nagyon szeretek, azt lehet, hogy sokan nem bírják elviselni.
 


Barátság extrákkal

Ebben a filmben Justin Timberlake és Mila Kunis kipróbálják, hogy működik-e a barátságuk bizonyos extrákkal. Nem működik, ahogyan a film sem. A Barátság extrákkal annyira rossz, hogy kár is ennél több szót fecsérelni rá. Justin Timberlake-ről valószínűleg még mindig csak ő, meg az anyukája hiszik el, hogy van valami tehetsége a színészkedéshez.

A dilemma

Ennek a filmnek már a marketing kampányával komoly gondok voltak, ugyanis vígjátékként akarták eladni. Semmi köze a vígjátékokhoz. A történet egy férfiről szól, aki fölfedezi, hogy legjobb barátjának felesége egy másik férfival folytat viszonyt. Innentől kezdve azon dilemmázik, hogy elmondja-e a rossz hírt barátjának, és hogyan vonja felelősségre a hűtlenkedő hitvest. Egy tönkrement házasság alapvetően nem hangzik vidám témának, persze ettől még lehetne belőle vígjátékot csinálni. A dilemmának ez sajnos egyáltalán nem sikerült, ráadásul még a gyanútlan nézőket is átverték, mert azt ígérték, hogy egy humoros filmet fognak látni.


Szakíts, ha bírsz

Ezzel a filmmel ugyanaz a helyzet, mint az előzővel, tulajdonképpen nem vígjáték. Már Jennifer Aniston neve is félrevezető lehet, hiszen neki 10-ből 9 filmje romantikus vígjáték, ráadásul ezt a történetet is úgy harangozták be, mint komédiát. Pedig sokkal inkább egy drámáról van szó, néhány komikus elemmel. Vicces szakítós filmet biztos nehéz csinálni, mert az emberekben benne van az igény a boldog befejezésre. Bízom benne, hogy valakinek egyszer sikerül majd.


Hétmérföldes szerelem

A film arra a kérdésre keresi a választ, hogy az igaz szerelem kiállja-e a távolság próbáját. Hogy kiállja-e, az most annyira nem is érdekes, ez a film ráadásul végre tényleg vígjáték, amiben még poénok is akadnak. Azért került fel a listára, mert annyira csúnyán beszélnek benne, hogy már bántja az ember fülét. Semmi baj a csúnya beszéddel a vásznon, amennyiben a karakterábrázolás megkívánja, de itt teljesen öncélú, néhol már kimondottan zavaró. Egy vesztes meccs után összeverekedő focicsapat tagjai nem káromkodnak annyit, mint a Hétmérföldes szerelem főhősei.


Férj és féleség

A mai napig nem értem, hogy Colin Firth mit keres ebben a filmben. Ahogyan azt sem fogom megérteni, hogy Uma Thurman karaktere miért hagyja ott a csodálatos, vonzó és szerető vőlegényét egy bunkóért, aki mindent megtesz, hogy keresztbe tegyen neki. A férj és féleség teljesen hiteltelen, mindenféle humort nélkülöző film. Aki a magyar címet adta neki, attól meg megkérdezném, hogy mi járt a fejében, amikor ezt kitalálta.


Földre szállt boszorkány

Mióta Nicole Kidman 2003-ban Oscar-díjat nyert, azóta a filmjeinek legalább 90 százaléka megbukott a mozipénztáraknál. Attól még, hogy valami nem kasszasiker, persze lehet jó kis film, de ez sajnos egyáltalán nem mondható el a Földre szállt boszorkányról. A romantikus vígjáték meg a boszorkány kifejezések bizonyára csábítóan hangzanak, de nem szabad bedőlni nekik. Ha valaki megpróbálja végignézni ezt a filmet, annak sok türelemre lesz szüksége.


Valentin nap

Az Igazából szerelem hatalmas sikere után az amerikaiak kitalálták, hogy lekoppintják az ötletet, és megcsinálják a saját verziójukat: olyan romantikus vígjátékot készítenek, amelyben sok szálon fut a történet, ezek a szálak lazán egymáshoz kapcsolódnak, és az összes karaktert sztárokkal játszatják el. Három ilyen film is született: a Nem kellesz eléggé még egész jó lett, az utána következő Valentin nap és Szilveszter éjjel viszont már kevésbé. A Valentin nap a mélypont a három közül, és egyáltalán nem segített rajta, hogy még a harmadik takarítónő kaliberű szerepeket is hollywoodi sztárok alakították.



Bérgyilkosék

Katherie Heigel-re az esetek nagy részében lehet számítani: általában kedves és szórakoztató romantikus filmekben szerepel. A Bérgyilkosék ez alól a kivétel, hiszen a néző mindössze egyszer röhög: a végén, amikor azon csodálkozik, hogyan tudtak a forgatókönyvírók ennyire rossz befejezést írni a filmnek. De okoljuk ezért a másik főszereplőt, Ashton Kutchert, akinek a filmográfiájában nagyítóval kell keresgélni a vállalható alkotásokat.



Bizsergés

Ez az Andie McDowell főszereplésével készült film ígéretesen indult. Adott három negyvenes angol nő, akik vidéki angliai otthonukban ironikus hangnemben keseregnek vállalhatatlan szerelmi életükről, míg az egyikük összejön egy huszonéves sráccal, akivel őrülten egymásba szeretnek. A filmnek az atmoszférája is tetszett, és naivan bíztam benne, hogy elégedett leszek akkor is, amikor kikapcsolom a tévét. De sajnos nem így történt: megint átvertek ezzel a vígjáték címkével, és napokig kábé depressziós voltam a film után.


Az utazó

Tudom, hogy ez nem romantikus vígjáték, de műfajilag nézve elvileg a krimi és a romantika keveredése. Helyét a listán azzal érdemelte ki, hogy ez az egyik legrosszabb film, amit életemben láttam. Az egész olyan, mint egy hosszú és unalmas parfüm reklám, amiben semmi nem történik, csak a szereplők lassított felvételben suhannak ide-oda. Ráadásul ritkán látni rá példát, hogy két színész között oly kevéssé működjön a kémia, mint Johnny Depp és Angelina Jolie között. Megnézni kizárólag csak saját felelősségre!



Weninger Andrea

Hozzászólások