Szlovénia legszebb tájain jártunk a hétvégén. Gyönyörű volt. Ezekből az élményekből lehet töltekezni a mindennapok során.

Magyarországot elhagyva Ljubljana irányába tartottunk. Ljubljana jelentése: szeretve lenni! Ez már magában is várakozással töltött el bennünket, akik még soha sem jártunk a szlovén fővárosban!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Ljubljanát a legnyugodtabb európai fővárosnak nevezik. A rendkívül bájos, hangulatos város a Száva és a Ljubljanica folyó partján épült. Az épületek többségét Jozé Placnik szlovén építész tervezte, neki köszönheti a város a mai képét. A Sárkányos híd a város első vasbeton hídja. A legtöbbet fotózott híd pedig a Hármas híd. Persze, hogy mi is lefotóztuk! Két oldaláról lépcsők vezetnek a folyópartra, mely a városiak kedvenc korzója. A városban járva kihagyhatatlan látnivaló még a vár, ahonnan csodálatos kilátás nyílik a városra.

Ljubljanai látogatásunk után Postojnára utaztunk.

szlovenia20

Postojnán található a világ leghíresebb látványossága, a cseppkőbarlang. Barlangi túránk egy részét elektromos kisvasúttal, másik részét gyalogosan tettük meg. Hihetetlen szépségű természeti képződményeket láttunk, és megismerkedhettünk a barlang titokzatos élőlényével, a vakgőtével is. A barlang hossza 21 km, melyből 5 kilométeres részt tekinthettünk meg. Fantasztikus élmény volt!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Azt hittük, hogy szebbet már nem is láthatunk. Pedig másnap várt bennünket a Bledi-tó és a tó fölé magasodó vár. A tó közepén található kis szigetre gondolákon utazva jutottunk el. A szigeten található kis templomban szívesen kötik össze életüket a helyi és környékbeli fiatalok. Szerencsénk volt! Mi is résztvevői lehettünk egy esküvői szertartásnak!

Folytattuk kalandozásunkat a Trigláv Nemzeti Parkban. A szakadó eső sem tántorított el bennünket. Felkapaszkodtunk a Száva forráshoz. Megérte, mert csodálatos látványban volt részünk.

Mire leérkeztünk a Bohinji-tóhoz, már száz ágra sütött a nap! A tó partján sétálgatva gyönyörködhettünk a Trigláv helyóriásaiban és a tó kristálytiszta vizében napozó pisztrángok sokaságában is.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Predjama vára igazi meglepetés volt számunkra. A vár egy 120 méteres függő sziklafalba épített erőd, mely alatt titkos barlangrendszer húzódik. Egy része látogatható, titokzatos föld alatti királyság terül elénk cseppkövekkel tarkítva. Ez nagy előnynek számított várostrom esetén. Gyönyörű kilátás nyílik a várból a környező vidékre.

A vár 4 szintes:
l. emelet : szalon, lovagterem, kutyaól, szoba, kamra, börtön, folyosó függőhíddal,
II. emelet: gang, ítélőszoba, kínzóterem, természetes üregbörtön, ebédlő, konyha
III. emelet: védőtorony, mellékhelyiség, imahely, fejedelmi szoba, várkápolna
És a vár alatti barlangrendszer!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Ez a vár a világon egyedülálló sziklába épített vár, a rejtőzködés művészete! Ilyet még sohasem láttunk.

A Dráva folyó partján fekvő Ptuj város meglátogatásával folytattuk utunkat Magyarország felé. Tettünk egy rövid sétát a középkori hangulatú óvárosban, és megnéztük a gyönyörű, reneszánsz várat is.

Csodálatos városok, szép hegyi tájak, tavak, hangulatos várak, cseppkőbarlangok, változatos időjárás és maradandó élmények! Háromnapos kirándulásunk legfőbb jellemzői! Aki még nem látta Szlovénia gyönyörű tájait, ajánlom, tegyen egy kirándulást ebben a szép kis országban!