55 csapattal elstartolt az idei 5letből jövő! játékos vállalkozói vetélkedő, melynek során a diákok valós élmények révén teszik próbára kreativitásukat, és korszerű ismereteket szereznek a versenyképesség, a piac és más – a vállalkozások működtetése szempontjából lényeges – témakörökben.

E-mentorok, virtuális bankkártya és dupla akkora főnyeremény – csak néhány újdonság az idén harmadik alkalommal induló 5letből jövő! játékos vállalkozói vetélkedő menetében. Az AIPA Nonprofit Kft. által 2016-ban életre hívott, középiskolásoknak szóló verseny mára már megyei lefedettségű és a szervezők idén is számos innovatív újítással teszik még izgalmasabbá, szórakoztatóbbá és tartalmasabbá a november 6-án útjára induló játékot.

A csapatok területi eloszlása:

22 szegedi csapat
3 kiskunfélegyházi csapat
6 bajai csapat
3 kiskunhalasi csapat
21 kecskeméti csapat

A program a diákokat a vállalkozói lét megismerésétől az ötletgenerálás fogásain és a tervek részletes kidolgozásán át – többféle üzleti modellt megismertetve – egészen a piacra lépésig vezeti el. Ugyancsak fontos szempont, hogy a diákok vállalkozói készségein kívül önismeretük és társas kompetenciáik, főként az együttműködési, prezentációs készségük, valamint pénzügyi kultúrájuk is fejlődjön.

A Moha Ház által összeállított szakmai tartalom alapján a verseny két (egy online és egy élő show) fordulóból áll idén is. A játékban 10–11. osztályos diákok 5 fős csapatai vehetnek részt, a jelentkezés online módon, a verseny számára létrehozott www.otletboljovo.hu oldalon történt. Az első internetes forduló idén 6 mérföldkőre (modulra) tagolódik, amelyek egymásra épülnek. Az egyes mérföldkövek teljesítéséhez a versenyzők számára írásos szakmai anyagokat, e-mentori és szakértői segítséget biztosítanak.

A feladatok teljesítését a web-oldalra történő feltöltést követően pontozással és szóban is értékelik a független szakértők. Az értékelés eredménye az egyes mérföldkövek lezárását követően jelenik meg a honlapon. Az első fordulón – amely előselejtező is egyben – az első 5 legmagasabb pontszámot elért csapat jut tovább, és viszi magával a virtuális bankkártyáján megőrzött pénzt.

A mentori szerepvállalást rugalmasabbá tették, így került bevezetésre az e-mentor, NEM keverendő a dementorral.

Az egyes mérföldkövek teljesítési határideje:

2018. november 6.- 2018. november 21.
2018. november 22. – 2018. december 5.
2018. december 6. – 2018. december 20.
2018. december 21. – 2019. január 13.
2019. január 14. – 2019. január 27.
2019. január 28. – 2019. február 12.

A második fordulóban (döntőben) a csapatok egy élő show keretében adnak számot kreativitásukról és felkészültségükről. A már kész üzleti terveket kell a finisbe jutott 5 csapatnak bemutatnia a – szintén vállalkozókból álló – szakmai zsűrinek, akik mint potenciális tőkebefektetők mérlegelik és pontozzák majd a prezentációkat. A győztes csapat jutalma pedig akár egy+egy millió forint is lehet, amit a virtuális cégük megvalósítására is fordíthatnak.

Sok szerencsét kívánunk a játékosoknak!

 

 

Hozzászólások