A MeseMuzsika a Weiner-Szász Kamaraszimfonikusokkal ismeretterjesztő sorozata gyermekeknek 5. részére kaptam meghívást egyik barátnőmtől szeptember harmadik szombatjára.
Már odafelé is különleges kép fogadott. A Petőfi híd pillérei alatt átnézve az egész budai látkép háromdimenziós terének síkjai mintha egymásra csúsztak volna. Olyannak tetszett, mint azoknak a régi háromdimenziós mesekönyveknek a lapjai, amelyeket ha derékszögben kihajtottunk, térbeli színpaddá váltak előttünk.

A Duna hullámai meg-megtréfáltak bennünket. Bizonytalanná vált a talaj a lábunk alatt néhány pillanatra, mikor elment mellettünk egy-egy nagy hajó.
Szőke Szabolcs – zenész, hangszerész, színházi alkotóművész mutatta be a húros hangszerek, s a fafúvósok keletkezésnek mesemuzsikáját a hólyaghegedűtől a gadulkán át a nagybőgőig, s a nádfurulyától a fuvoláig. Mozart Öt kontratáncán pedig nyomon követhettük, mitől lesz a zene tánczene.

Ilyés Szabó Anna ízes csíki tájszólással előadott meséje a tánc eredetéről egy felhőkből alázuhanó angyallal kezdődött, aki elől csak egy-két tánclépéssel lehetett kitérni, majd egy darázzsal folytatódott, amelyik belebújt a legény nadrágjának a szárába, melyet csak lába szárának csapkodásával tudott kiűzni onnan, s egy lakodalmas körtáncban fejeződött be.
Az interaktív előadás után a gyerekek kipróbálhatták az összes hangszert. Átszellemült a tekintetük, ahogy megszólalt kezükben a hegedű, a bőgő, vagy a gadulka.

       

A sorozat október 5-én folytatódik Vivaldi Trombita-hegedű kettősversenyével és Berecz András meséjével.

A programról bővebben

Antalffy Yvette

2013. szeptember 25.

Hozzászólások