Egy egészséges emberi szervezet számára fontos a vitamin- és ásványianyag-pótlás és a helytelen táplálkozásból hiányzó fehérjék kiegészítése. Több olyan étel is van, amit manapság már nem, vagy csak kevesen fogyasztanak. A fehérjeforrás-bevitel színhússal vagy növényi fehérjékkel történik, de ez nem elegendő minden esetben.

kollagenpotlas

A rendszertelen vagy megváltozott étkezési szokások, a napi étrend felborulása hiánybetegségekhez vezethet. Emiatt fontos azokat pótolni lehetőleg természetes módon, természetes összetevőkből álló étrend-kiegészítőkkel és vitaminokkal.

Milyen módon fogyaszthatunk kollagént?

A kollagén főképp a bőrben, csontozatban és porcokban található óriásfehérje. Az állati bőrből készülő ételek – pl. kocsonya – vagy a csontokat, porcokat is tartalmazó levesek, körömpörkölt fogyasztásával a szervezet számára biztosítani lehet a kollagént.

Az emésztés során a táplálékban elfogyasztott kollagén kisebb alkotóira – peptidekre, majd aminosavakra – bomlik, azonban nehezen emészthető tulajdonsága miatt nem minden esetben jut elegendő a véráramba.

A bőr kötőszöveteinek és az ízületek egészséges működéséhez szintén elengedhetetlen a kollagén. A rugalmas és feszes bőr fiatalkorban természetes, azonban az idő előrehaladtával kollagénvesztés lép fel. Ez egy természetes folyamat, azonban a bőr öregedése lassítható megfelelő folyadékbevitel és kollagén fogyasztásával.

A HerbaStarnál kapható marhakollagén természetes módon, hidrolizált kollagén formában támogatja ezeket a folyamatokat. Fontos tudnivaló, hogy a marhakollagén alapanyaga kíméletes állattartásban, legeltetett módon, füvet fogyasztó szarvasmarháktól származik.

Változó táplálkozási szokások és a kollagén

A mai kor nyugati táplálkozásában visszaszorultak a kollagéntartalmú ételek, ezért annak pótlására van szükség. Az állati szervezetben nagyrészt megtalálható kollagénfehérje bevitele a vadászó, halászó őseink számára nem jelentett gondot. Ahogy azokban a kultúrákban vagy azoknál a törzseknél sem, akik a mai napig állattartással foglalkoznak, vagy a vadon élő állatok jelentik táplálékukat.

Az ilyen, természetben előforduló alapanyagokból készített étel – csontleves, pacal, bőrös részeket tartalmazó pörköltek – fogyasztása a fehérjebevitel mellett a kollagént is biztosítja.

A kollagén jótékony hatásai

A kollagén az ízületek és a bőr állagában elérhető hatásokon túl segítheti az emésztőrendszer által termelt hormonok kiegyensúlyozását, amivel csökkenthető az étvágy.

A gyulladásos tünetek is mérsékelhetők, így az arcbőr zsírossága vagy az aknék súlyossága. Enyhíthetők az ízületi fájdalmak és a férfias típusú hajhullás, ami nőknél és férfiaknál is előfordulhat.

A bőrápolásban a ráncok kialakulásánál várható pozitív változás, valamint a hidratáltság és feszesség is fokozható megfelelő minőségű és mennyiségű kollagén bevitelével.

 

SZPONZORÁLT TARTALOM

 

Hozzászólások