Országos városmarketing gyémánt díjat nyert a Kecskeméti Katona József Múzeum és a Katona József Színház. A 2019. évi Országos Városmarketing Díj pályázatra benyújtott nevezését országos városmarketing díjjal jutalmazták. A két kulturális intézmény kapta meg a városban először az országos marketing-elismeréseket.

A pályázatokat a stratégiában és kampányokban közreműködő Török Katalin marketing tanácsadó, kommunikációs munkatárs nevezte, a városmárka, városimázs építő indirekt marketing kategóriában a következő tevékenységekkel:

A Kecskeméti Katona József Múzeum imázs- és városmárka erősítő tevékenysége Kecskemét várossá válásának ünnepi, 650. évében: a Seuso-kincs és a Kecskemét 650 kiállítás, illetve a Katona József Színház imázs- és márkaépítő tevékenysége a város 650. évében címmel.

A Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete és a POSITIVE by Hinora Group szakmai támogatásával létrehozott Országos Városmarketing Díj célja, hogy a városok fejlesztésében egyre fontosabbá és intenzívebbé váló marketingtevékenységre, annak sokszínűségére, eredményességére felhívja a figyelmet. A sikeres, hatékony marketingmegoldások elismerésével és azok széleskörű népszerűsítésével hozzájáruljon az igényes, szakmailag helyes gyakorlat elterjedéséhez. Egy jó városmarketing tevékenység pozitív hatással van az ott élők mindennapjaira, a város ismertségére és megítélésre.

A Kecskeméti Katona József Múzeum a 2018-as évben, a város ünnepi, 650. évében a Seuso-kincs, valamint a Kecskemét 650 címet viselő kiállításával mind hozzájárult Kecskemét város hírnevének növeléséhez, a városmarketing fellendüléséhez.

A Seuso-kincs, a késő római császárkor egyik legjelentősebb ezüstkincse az országos körút negyedik állomásaként volt látható Kecskeméten, a múzeum Cifrapalota kiállítóhelyén. A regionális marketingkommunikációs kampány rekord látogatószámot eredményezett; korábban egyetlen tárlatot sem láttak ennyien (24 058 fő), közel 3 hét alatt.
A Kecskemét 650 címet viselő, hiánypótló várostörténeti kiállítás a város elmúlt hat és fél évszázados történetét tárja a látogatók elé a modern technika és virtuális valóság segítségével.

Kecskemét várossá válásának 650. ünnepi programsorozatához a Katona József Színház is csatlakozott, valamint ebben az évben vette kezdetét egy arculatváltással egybekötött kommunikációs építkezés, amely mind a város, mind a színház számára imázserősítő hatással bírt.

A Színház városmarketingre gyakorolt hatása elvitathatatlan, a szinergiák az elmúlt időszakban még inkább összeadódtak. Napjainkban a színház széles spektrumú műsorkínálattal várja a Kecskemétről és az ország különböző pontjairól érkező közönséget. A produkciók minden évben képviseltetik magukat az ország szakmai fesztiváljain. A szakmai elismerések mellett a közönség felől érkező szeretet az egyik legnépszerűbb kulturális intézménnyé emelte a teátrumot a városban és a régióban is, több mint 120 ezer néző látja évről évre a város színházának előadásait.

A pályázatban hat kategóriában díjazták a települések ismertségük növelése, fejlesztése érdekében megvalósított sikeres kampányokat, rendezvényeket, a szakmailag profi marketingmegoldásokat.

 

 

Hozzászólások