A bikiniforma minden embernek mást jelent. Van, aki 3-4 kilótól szeretne megszabadulni a nyári bikiniszezonra. Néhányan nagyobb, akár 20-30 kilós súlyfelesleg leadását tűzik ki maguk elé, és vannak olyanok is, akik vékony testalkatúak, és tónusos, formás izmokat szeretnének nyárra építeni.

alakformalas

Bármelyik alakformálás legyen is a célod, érdemes időben elkezdeni dolgozni a nyári alakodon, és már télen tudatosan készülni a fürdőruhás, rövidnadrágos időszakra! Mit tehetsz akkor, ha későn kapcsoltál és gyors, hatásos alakformálást szeretnél? Eláruljuk!

Az aranyszabály: maximum -1 kg/hét

Ha egészségesen és fenntarthatóan szeretnéd csökkenteni a súlyod, heti maximum 1 kg fogyással érdemes számolnod, ennyi az egészséges.

Mindenki szervezete és anyagcseréje más, és a fogyás mértéke számos különböző tényezőtől függ. Aranyszabály azonban, hogy helyesen megtervezett diéta és edzésterv mellett, hetente 0,5-1 kg fogyás az ideális. Ezzel a tempóval tudjuk garantálni, hogy a fogyás valóban zsírból és nem izomból történik, és a jojó effektust is elkerülhetjük. Egy szakértők által megtervezett 30 napos diéta már szemmel látható, 4-5 kilogrammos fogyást is eredményezhet!

Ha heti 1 kg-nál többel csökken a súlyod, akkor valószínűleg nem csak zsírból, izomból is fogytál, amit kemény erősítő edzések árán lehet csak visszaépíteni.

Legyen a mozgás a mindennapjaid része!

Napokig beszélhetnénk arról, milyen fontos a rendszeres mozgás, és mennyire jótékony hatással van szervezetünk működésére. Ha nagyon távol áll tőled a sport, kezdd apró lépésekkel. Szállj le egy megállóval hamarabb a buszról, parkolj az áruház bejáratától messzebb, sétálj nagyokat a nap végén, kezdj el otthon tornázni, akár csak 20 percet is. Mozgásszegény életmód esetén már ezek az aprónak tűnő változások is látványosak lesznek.

Ha sportoltál korábban, de soha nem tudtad rutinná alakítani, vágj bele újra!

Nézz szét a környékeden lévő konditermek táncórái vagy csoportos órái között, és próbálj ki különböző mozgásformákat, amíg meg nem találod a hozzád illőt. Lehet ez biciklizés, reggeli futás, aerobic óra, jóga, vagy önálló edzés otthon. A lényeg, hogy mozogj heti legalább 150 percet, és építsd be a sportot a mindennapjaidba!

Tényleg figyelj arra, mit eszel

A frissítő narancslé, a reggelire elfogyasztott pékáru, az ebéd utáni cukrozott kávé, vagy a finomabbnál-finomabb nyári koktélok mind rengeteg rejtett kalóriát tartalmaznak.

Ha az álomalakodon dolgozol, érdemes ezekkel is tisztában lenni, és utánanézni, melyik étel és ital hány kalóriát, valamint milyen makro-tápanyagokat tartalmaz. Jól lehet lakni egy kakaós csigával is, ami szinte csak szénhidrátot és nagy mennyiségű cukrot tartalmaz. Ugyanezt a hatást elérhetjük azonban egy fehérje- és rostdús, lassan felszívódó szénhidrátot tartalmazó zabkásával is.

Az ördög a részletekben rejlik: tudd, mire van szüksége a szervezetednek, mennyi kalóriát, szénhidrátot, fehérjét, zsírt és rostot kell bevinned a kiegyensúlyozott étkezéshez, és tartsd magad ehhez! Ne vidd túlzásba a kalóriák számlálását, hiszen ezzel gyakran csak frusztrációt okozol magadnak. Érdemes viszont odafigyelni az étkezésre, legyen a célod akár a fogyás, akár az izomtömeg növelése. A táplálkozás mindkét esetben elengedhetetlenül fontos.

Hagyj időt a pihenésre

Az izmoknak, agyunknak, és gyakorlatilag egész testünknek alvásra, pihenésre van szüksége a regenerálódáshoz. A megfelelő minőségű és mennyiségű alvásnak nagyon fontos szerepe van a fogyás és az izomépítés során is. Arról nem is beszélve, hogy a szervezetünkben jelen lévő stresszhormonok – melyek mennyisége például a kialvatlanság, idegeskedés, általános feszültség miatt megtöbbszöröződhet – közvetlenül is negatív hatással vannak teljesítményünkre.

Az egészséges fogyáshoz, valamint az eredmények megtartásához a minőségi alvás éppen ezért nem elhanyagolható tényező, ennek ellenére sokan alulértékelik a fogyásban betöltött szerepét.

Ne ragaszkodj az XS-es mérethez!

Engedd el azt az elképzelést, hogy csak az XS-es méret néz ki jól fürdőruhában! Bármilyen testalkatú, testsúlyú és ruhaméretű nő nézhet ki jól fürdőruhában. Találd meg az alkatodhoz és a stílusodhoz illő darabot, amiben igazán magabiztosnak érzed magad, és élvezd a nyarat!

SZPONZORÁLT TARTALOM

 

Hozzászólások