Korunk egyik legnagyobb filmszínésze, az idén 76. születésnapját ünneplő, kétszeres Oscar-díjas Dustin Hoffman a napokban debütál rendezőként a hazai mozikban. Január 24-étől láthatja a közönség a Kvartett – A nagy négyes című humorral teli, szívet melengető vígjátékot, Maggie Smith-szel a főszerepben.

Ki tudja, Dustin Hoffman talán soha nem fog rendezésbe, ha a Szerelem második látásra forgatásán nem köt életre szóló barátságot a film operatőrével, John de Borman-nel, aki a közös munka alatt folyamatosan azt duruzsolta a fülébe, hogy mivel ismeri a színészség kvintesszenciáját, muszáj rendeznie. Hoffman végül ráállt, hogy elolvassa a Ronald Harwood 1999-ben írt színdarabja, A nagy négyesből írt forgatókönyvet, ami nagy hatást gyakorolt rá: „Emlékszem, repülőn olvastam el és mikor befejeztem, a feleségem rám nézett, látta a könnyeimet, és megkérdezte, miért sírok. Annyit mondtam: Ezt muszáj elolvasnod! Sosem sírok mostanában; elég szigorú kritikus vagyok.”

Mikor megkezdődött a forgatás, Hoffman-nak nem volt könnyű dolga a kamera másik végén. „Fogalmam sem volt, hogy a producer és a rendező közelében elhelyezett gépnek köze nincs ahhoz, amit a vásznon látsz.” – idézi fel élményeit, majd hozzáteszi:„Nem te fejezed be a saját filmed, az fejez be téged. Nem hiszem, hogy zsigerileg megértettem volna mindezt, ha nem kerülök ebbe a pozícióba.” Arról, hogy rendezőként hogy dolgozott Hoffman, a film egyik szereplője, Billy Connolly így mesél: „Dustin briliáns rendező, mert briliáns színész, s ezért úgy rendez, mint egy színész.”

 A Kvartett – A nagy négyes-ben Jean (Maggie Smith – Harry Potter-sorozat, Gosford Park) igazi dívaként érkezik aktuális fellépése színhelyére: az idős operaénekesek számára működtetett otthonba. Az intézmény lakói minden évben koncerttel ünneplik Verdi születésnapjának évfordulóját. Jean beköltözésével újra együtt a Rigoletto világhírű kvartettje, s így kézenfekvőnek tűnik, hogy összeálljanak a gálaestre s újra együtt adják elő felejthetetlen produkciójukat. Az előkészületek állóvizét azonban jócskán felkavarja, hogy a múltból piszkos kis titkok és fájó sérelmek kerülnek napvilágra. 

A Kvartett – A nagy négyes az év elején került az amerikai mozikba, s a Pi élete, A hobbit és A lehetetlen után a negyedik legnagyobb bevételt hozta. Az Egyesült Királyságban, Ausztráliában és Új-Zélandon is egyaránt nagy sikerrel játsszák.

Hozzászólások