A Mars a világ egyik legnagyobb édesség-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója. A Környezetvédelmi Világnap alkalmából bejelentette: Fenntarthatóság egy Generáció Alatt terve segítségével jó úton halad ahhoz, hogy korábban elérje 2025-re kitűzött tervét a ÜHG kibocsátás terén.

A vállalat eddig több mint 40%-kal csökkentette ÜHG-kibocsátását, energiafelhasználása pedig már 54%-ban származik megújuló forrásból

A vállalat most további eredményeit is összefoglalta a fenntartható halászat, a megújuló forrásból származó energiafelhasználás, a korallzátonyok visszaállítása, a hulladékcsökkentés és csomagolásinnováció területeiről is.

a mars

ÜHG-kibocsátás csökkentése egy egészségesebb bolygóért

Miközben az ENSZ legújabb jelentése szerint az ÜHG-kibocsátás az elmúlt három évben világszerte nőtt, a Mars az elmúlt két évben bebizonyította, hogy a gazdasági növekedés és a szén-dioxid kibocsátás emelkedése nem föltétlenül járnak együtt. Egy vállalat úgyis lehet sikeres, ha közben csökkenti a kibocsátását.

A Mars büszkén jelenti be, hogy jó úton halad ahhoz, hogy ÜHG-kibocsátásra vonatkozó 2025-ös célját már a következő három éven belül elérje. Ez 42%-os csökkentést jelent a 2015-ös értékhez képest.

a mars

A vállalat az energiafelhasználás terén is jelentős eredményeket ért el: jelenleg a működéséhez használt energia 54%-a származik megújuló forrásból, 11 országban már 100%-ban megújuló forrásokból látják el működésüket, 2025-ig pedig még további 8 ország csatlakozik majd ezekhez.

Korallzátonyok visszaállítása a halak védelméért

A korallzátonyok ökoszisztémája nem csupán a jövő halállományának védelméért fontos, hanem mert ez biztosítja több mint 500 millió ember számára az élelmiszert, a bevételt és a partvédelmet is. A Mars kisállateledel-gyártó üzletágának szintén kulcsfontosságúak, hiszen a vállalat innen szerzi be egyik elsődleges nyersanyagának egy részét.

Éppen ezért, az elmúlt 13 év alatt a Mars több mint 10 millió dollárt fektetett abba, hogy kutatások, építkezés és közösségi összefogás segítségével több mint 285.000 koralltöredéket és 19.000 tengeri csillagot telepítsen.

Az eredmények magukért beszélnek: csupán három év alatt a korallok terjedése a területen 5%-ról 55%-ra nőtt. Ez arra késztette a vállalatot, hogy folytassa erőfeszítéseit és egyik macskaeledel márkájukon, a Sheba-n keresztül elindítsa a világ legnagyobb, korallzátonyok visszaállítását célzó kezdeményezését. Ennek célja, hogy világszerte több mint 185.000 négyzetméternyi korallzátonyt állítsanak vissza 2029-ig.

Innovációval azért, hogy a csomagolás ne váljon hulladékká

A Mars célja, hogy olyan világot teremtsen, amelyben a csomagolás nem válik hulladékká. Ennek érdekében újragondolja a csomagolással kapcsolatos megoldásait is. Nem használ olyan csomagolást, ami mellőzhető, és újratervezi a meglévő csomagolásait, hogy azok 2025-ig 100%-ban újrahasznosíthatóak, újrahasználhatóak vagy komposztálhatóak legyenek.

A vállalat innovációi közé tartozik az első olyan rizscsomagokhoz készült csomagolás, amely egyetlen fajta, újrahasznosítható anyagból készült, és élelmiszerbiztonsági szempontból is megfelelő.

A csomagolás újratervezése csupán egy lépés, a változáshoz azonban elengedhetetlen, hogy az újrahasznosítási és hulladékfeldolgozási rendszerek jól működjenek a megfelelő piacokon. A Mars ezért más helyi vállalatokkal, az iparág képviselőivel és a helyi kormánnyal is együtt dolgozik, hogy közösen javítani tudjanak az újrahasznosítási és hulladékfeldolgozási rendszereken.

A MARS KÖZÉP-EURÓPÁBAN

A Mars 1992-ben lépett be a magyar piacra, 2016 óta pedig a Mars Multisales Central Europe tagjaként működik, amely a magyar, a cseh, a szlovák és a román piacot foglalja magában. A szervezet 540 munkatárssal három kategóriában működik. Édesség (csokoládé, rágógumi és egyéb édesség), élelmiszer (rizs és szószok), valamint állateledel. A Mars emellett a szegmenseinek két legnagyobb üzemét működteti a régióban: a száraz állateledelt és jutalomfalatokat gyártó csongrád-bokrosi üzem mellett a csehországi Poříčí nad Sázavou-ban működik a Mars édességgyártó létesítménye, valamint édességfejlesztő központja.

A MARS VÁLLALATRÓL

A Mars egy családi vállalkozás, melynek több mint egy évszázados tapasztalata van különböző termékek előállításában, a vásárlók és házi kedvenceik számára egyaránt. A csaknem 35 milliárd dolláros tőkével rendelkező, globális vállalat olyan világszerte ismert és kedvelt termékeket gyárt, mint az M&M’s®, a SNICKERS®, a TWIX®, a MILKY WAY®, a DOVE®, a PEDIGREE®, a ROYAL CANIN®, a WHISKAS®, az EXTRA®, az ORBIT®, a 5™, a SKITTLES®, az UNCLE BEN’S®, a MARS DRINKS és a COCOAVIA®.

Ezen kívül a Mars állategészségügyi szolgáltatásokat is nyújt, ilyenek például a BANFIELD® állatkórházak, a Blue Pearl®, VCA® és a Pet Partners™.

A virginiai McLeanben található központ mellett a vállalat több mint 80 országban van jelen. A Mars Öt Alapelve – Minőség, Felelősség, Kölcsönösség, Hatékonyság és Szabadság – több mint 100 000 munkatársat inspirál mindennap az értékteremtésre és a növekedésre, amelyre igazán büszkék lehetnek.

forrás: Flow PR

 

Kapcsolódó cikkünket itt olvashatja.

 

 

Hozzászólások