Szabó Borbála Telefondoktor című monodrámája egy szülészorvos története, aki hazugságainak hálójába keveredik, miközben remekül zsonglőrködik három telefonvonal végén az életének különféle szerepeiben.

Telefondoktor (129)

A darab 2012 szeptembere óta fut hatalmas sikerrel a Thália Színházban. Orosz Dénes rendezése Göttinger Pál előadásában február 25-én látható 100. alkalommal. Az előadás bevételét a Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat részére ajánlják fel az alkotók.
Szabó Borbála egyszemélyes bohózatának főszereplője Békés Dénes, a harmincas éveiben járó sikeres nőgyógyász, aki egy nap véletlenül bezárja magát a rendelőjébe. Ezzel kezdődnek a problémák, illetve pontosabban azzal, hogy nem mer igazat mondani. Mindenkinek azt mondja, amit az hallani szeretne. Miközben a rendelőből próbálja telefonon megoldani ezt az aprónak tűnő kellemetlenséget, kis hazugságai önálló életre kelnek odakinn, ő pedig egyre elkeseredettebben próbálja helyrehozni a lassan helyrehozhatatlant – mindvégig bezárva.

A Telefondoktor sikerszériája 2011-ben kezdődött, amikor az írónő darabját Orosz Dénes rendező és Göttinger Pál a Manna Kulturális Egyesület támogatásával színre vitte. Az előadást négy éve fogadta be a Thália Színház, de számos vidéki- és fesztiválmeghívást is kapott, Göttinger Pál pedig elnyerte alakításáért a Vidor Fesztivál Pulcinella-díját. A közös munka eredményeként immáron 100. alkalommal látható az egyszemélyes bohózat, amely kiemelkedő sikernek számít a hazai független színházi életben.

Telefondoktor (104)

Ezt megünnepelendő, az alkotók a február 25-i 100. előadás bevételét a Szent Márton Gyermekmentő Szolgálatnak ajánlják fel, és a 99. előadáson egészségügyi dolgozókat láttak vendégül. Erre a zártkörű előadásra olyan szülészorvosokat, bábákat, szülésznőket, mentősöket hívott meg a Manna, akik ritkán jutnak el színházba. Így az Arizona Stúdió 99 székén 99 vendéggel ünnepelte a 99. előadást a Telefondoktor csapata.

Gáspár Anna, a Manna vezetője elmondta, régóta tervezték a kollégákkal, hogy a Telefondoktor 100. előadását méltó módon ünneplik meg, és egy, a születések körül munkálkodó alapítvány munkáját segítik az aznapi bevétellel.

 

“Mivel a Telefondoktor főhőse egy nőgyógyász, rögtön arra gondoltunk, hogy olyan helyre kerüljön ez a felajánlás, ahol az épp megszületett vagy születendő babákkal foglalkoznak. Az előadás alkotói segítségével találtunk rá a Szent Márton Gyermekmentő Szolgálatra, akik nem csak csecsemők, de kisgyermekek gyors és hatékony ellátását biztosítják, így az ő rendkívüli és csodálatos munkájukat segítjük az előadás bevételével.”

 

Az életveszélyes állapotú kisgyermekek helyszíni ellátása és szállítása különleges szakmai, gyakorlati és műszeres felkészültséget igényel. Az Alapítványt 1999-ben azért hozták létre, hogy különleges gyermekrohamkocsik és gyermek mentőorvosi kocsik elindításával segítse az Országos Mentőszolgálat munkáját. Magasan képzett gyermekmentős csapataik és egyedülálló Gyermekrohamkocsijuk, valamint gyermek-mentőorvosi kocsijaik hatékonyságát bizonyítja, hogy az elmúlt 17 évben több mint harmincnyolcezer bajba jutott kisgyermeken segítettek. Alapítványuk állami támogatásban nem részesül, adó 1%-os felajánlásokból, vállalati és magán adományokból működik.
A jubileumi Telefondoktor bevételét az előadás napján, február 25-én, adják át az alkotók az Alapítvány orvosigazgatójának a Thália Színház Arizona Stúdiójában.

Rohamkocsi

Az előadás azonban a nézőknek is rejt érdekességet, hiszen az alkotók különleges meglepetéssel készülnek az előadás végére.

Jegyeket a Thália Színház jegypénztárában lehet vásárolni, és minden bevétel a Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat munkáját segíti.

 

 

Hozzászólások