A fájdalom csillapítására számos eszköz áll a beteg rendelkezésére. Gyógyszerek, gyógyászati segédeszközök, gélek, krémek. Legtöbben először a vény nélkül kapható termékekkel próbálják csökkenteni a térd fájdalmát. Közülük a fájdalomcsillapító krémek kerülnek most bemutatásra.

A térd, mint ízület fájdalma és a porckorong idő előtti kopása jelentkezhet baleset, sérülés következményeként, és az életkor előrehaladtával egyaránt. A fájdalommentes mindennapok érdekében érdemes a térdre való fájdalomcsillapító krémek használata, ami nemcsak a fájdalmat csökkenti, hanem átmeneti megoldásnak is kiváló arra az időszakra, amíg nem jutunk el a szakorvoshoz.

Minden gyógykészítményre igaz, hogy használat előtt kérjük ki a szakember véleményét. Orvos híján ez lehet a gyógyszerész is, aki képes tájékoztatást adni arról, hogy mely fájdalomcsillapító hatóanyagokra, és így a készítmények közül melyikre lehet szükségünk. Érdemes megjegyeznünk, hogy bár helyben hatnak, az arra érzékenyek körében a krém, gél és balzsam állagú készítmények bőrirritációt okozhatnak. Továbbá fájdalomcsillapításra válasszunk meleg-hideg érzetet kiváltó mentol vagy eukaliptusz hatóanyagot tartalmazó krémet.

Az Ördögcsáklya krém az egyik legnépszerűbb fájdalomcsillapító krém az elhúzódó mozgásszervi problémákkal és kopásokkal küzdők körében. Előszeretettel használnak Ördögcsáklya krémet frissítő helyi masszírozáshoz, fizikoterápiás kezelésekhez.

A Rozmaring krém a fáradt és a sajgó testrészek masszírozására ajánlott készítmény. Alkalmas izomhúzódások, izomfájdalmak, isiász és zárt baleseti sérülések enyhítésére.

A Biofreeze termékek gyors hatású, tartós fájdalomcsillapítást ígérnek gél, spray és stift formában.

Hideg-meleg borogatás minden háztartás fagyasztójában alapszükséglet kell, hogy legyen. Térdre a legalkalmasabb kiszerelés a zselés gyöngyökből álló borogatás, mert nem jegesedik el, és kiválóan formázható a térd domborulatain. A svéd Sissel vagy az amerikai Therra Pearl termékek a helyükön maradnak, mert rögzíthetők a térdre. Profi borogatás hiányában se keseredjünk el, mert zselés gyöngyök helyett átmenetileg egy zacskó zöldborsó is megteszi konyharuhába csavarva, megelőzendő a fagyási sérüléseket.

A térdfájdalmak megelőzésére, illetve enyhítésére a következő praktikák közül választhatunk:

● Fontos az ideális testsúly megtartása, kerüljük a túlsúlyt.
● Erősítsük meg a térdet, a láb izomzatát.
● Sportolás közben használjunk térdízületet védő bandázst.
● Sportoljunk rendszeresen a szabadban vagy akár otthon. Az erőltetett gyaloglás, a nordic-walking, a kerékpározás és a szobabiciklizés kiváló térderősítő mozgással jár.
● Aki szereti a vizet és az úszást, próbálja ki a víztaposást, vagyis az aqua-joggingot. A víztaposás egy olyan kíméletes térderősítő mozgás, amelynek során a víztaposók úszómellényben taposva haladnak a vízben anélkül, hogy a lábuk leérne a medence aljára.

Ha valaki bizonytalan, és nem tudja, hogy melyik fájdalomcsillapítót érdemes választania, érdemes körülnéznie az erteksziget.hu oldalon, ahol a széles választék mellett sok jó tanáccsal is szolgálnak.

 

 

Hozzászólások