Ha el akarjuk érni a Google vezetőinél, hogy vegyék ki a rendszerből a kellemetlen vagy szégyenletes kommentet vagy fotót, nagyon nehezen fog menni. Talán kell egy jó ügyvéd, aki rá tudja venni erre az illetékeseket. Vagy keresni kell egy reputációs menedzsert. Hogy az mi? Ez egy ezután elterjedő foglalkozás lesz, olyan valaki, aki vigyáz a kliense internetes jó hírnevére.

Ha megbízzák, elintézi, hogy a nem kívánt tartalmak eltűnjenek a világhálóról, vagy olyan hátra sorolódjanak, hogy azt ne lehessen megtalálni. Németországban már vannak vállalkozások, amelyek erre specializálódtak (web-killer.de, reputation-manager.de).

Egyik cégnél egyetlen bejegyzés eltüntetése 40 euróba kerül (12 ezer forint). Az összeg először nem hangzik túl soknak, ám ha több tucat oldal hivatkozik az elfeledtetni akart infóra, akkor borsos a számla. A németeknél elsősorban cégek és tehetős magánszemélyek veszik igénybe a szolgáltatást, a reputációs menedzserek pedig jól keresnek vele. A szakemberek hangsúlyozzák, hogy utánajárással vagy webes jártassággal a bejegyzések egy része eltüntethető. Az igazi probléma az, ha külföldi a szolgáltató.

Sok pénzt és energiát takaríthatnánk meg, ha tudatosan ügyelnénk arra, hogy mit is teszünk közzé a világhálón. A meggondolatlan bejegyzések ugyanis a karrierünkbe kerülhetnek, üzleti vagy magánéleti csődhöz vezethetnek. A HR-esek, tárgyalásra készülők ugyanis előszeretettel vetik be csekkolásra a Google próbát. Beírják az illető nevét a keresőbe és megnézik, mit dob ki. A jövendőbeli feleség vagy férj sem lesz túl boldog attól, ha kedveséről kiderül, hogy túl sokan ismerik a világhálón.

Szóval, kedves olvasók, gondoljátok meg, mit adtok közre! A Facebookon legalább a poszt láthatóságát állítsátok át. És akit érdekel a szakma, legyen reputációs menedzser!

Karácsony Zoltán HR szakújságíró, jobblogger írása alapján készült
Link: https://www.facebook.com/pages/Jobb-Allas/164244410291306

2012. szeptember 12.

Hozzászólások