Karácsony után fedeztük fel a „Zurammal” és a testvéremmel együtt a pesti oldal két új épületét: a Bálnát és a BMC új tömbjét. Arra gondoltunk, hogy az Újévet egy jó jazzkoncerttel kellene indítani. A műsorban rá is találtunk az elsőre.

A BMC – Opus Jazz Clubja 2014-es évadnyitó hetének kiemelt hazai előadója a Dresch Quartet volt, (Dresch Mihály – szaxofon, fuhun, Lukács Miklós – cimbalom, Hock Ernő – nagybőgő, Baló István – dob.)  Jellegzetességük, hogy a népzenét és az afroamerikai jazzt úgy ötvözik egymással, hogy az egy egészen új zenei anyanyelvet eredményez.

A koncerten elhangzott számok a Kapu és kert című 2013-as albumon szerepelnek. A Futás Miska című számtól nekünk is kedvünk támad Mihállyal együtt futni.

 

Magam a lemez címadó Kapu és kert egy-egy meditatív hangvételű részletét, illetve a koncertzáró Bizalom című számokat zártam a szívembe. Megvásárolva az albumot, azóta vannak dallamok, melyeket együtt dúdolok már Dresch-mester fuhunjával, szaxofonjával. Dresch Mihály a különös nevű kis fuhunjának és a fiatal Hock Ernő nagybőgőjének összecsengésében még az ausztrál didgeridoo hangját véltem felfedezni.


“Ha egy messzi galaxisból érkezett lénnyel kellene megértetnem, mit jelent embernek lenni, szavak helyett lejátszanám a Dresch Quartet “Kapu és kert” című albumát. Azt gondolom, maradna itt, a Földön…” (Gáspár Károly)

Szöveg és fotók: Antalffy Yvette

2014. január 15.

Hozzászólások