Dormány Zsolt és a MasterClass Crisis Management – Jelenkorunk történései az élet minden területére kihatottak. A világválság minden ember életében változást hozott. Sok tevékenység, vállalkozás szűnt meg, vagy került nehéz helyzetbe. Életünk szinte most csak az online felületen zajlik nemcsak a régi emlékek megosztásával, hanem termékeink, vállalkozásunk bemutatásával is.

management dormany zsolt

Dormány Zsolt

Sok országban váltak korlátozottabbakká az esélyek. Van, aki most került szembe azzal a ténnyel, hogy lehetőségeket csak az online felület kínál. De vajon mit tehet például egy cirkuszban fellépő művész, egy színházi társulat, és még lehetne sorolni, hiszen otthon vannak és a régi módon nem tudnak most dolgozni.

A „boldog békeidők” marketinges tudása most már nem sokat ér. Régi elvekkel, módszerekkel már nem érhetünk el olyan eredményeket, mint a válság előtti időkben. A piacról eltűnt a fizetőképes kereslet – turizmus, szórakoztatóipar… – illetve átalakult. Ez az új helyzet új feladatokat és kihívást is jelent, hiszen talpon kell maradni. Azok a tapasztalatok, a tudás, amivel rendelkezünk, vajon most kárba vész?

Dormány Zsolt a kollégáival együtt elindította a vállalkozók, vállalkozások és alkalmazottak legátfogóbb magyar nyelvű szövetségét. Korábban a Hét Másodperc oktatási és konzultációs sorozattal az élet számos területén alkotott meghatározó alapokat (munkahelyi interjúk, társkeresés, elevator pitchek…) a százszínű mlm vállalkozások munkatársainak első megjelenéseikor is. A MasterClass Crisis Management egy nemzetközi kezdeményezés stockholmi központtal. Segítséget nyújtanak azoknak a kis és középvállalkozóknak, üzletkötőknek, alkalmazottaknak, akik a válság idején munka nélkül maradtak. Akik elvesztették, vagy át kellett alakítaniuk a cégeiket…

Kedves Zsolt! Szeretettel köszöntelek! Kérlek, mutatkozz be az olvasóknak!

Dormány Zsolt vagyok, 35 éve kezdtem a vállalkozói szakmát. Nyolc éve élek és dolgozok Stockholmban. Munkatársaimmal egy eddig méltatlanul elhanyagolt marketing területen végzünk hiánypótló oktatásokat. Tanfolyamokat és konzultációkat számos országban, így az elmúlt nyolc évben Svédországban is. Ez nem más, mint a marketing első hét másodperce.

Az általános iskolai tanári diplomám (ELTE) megszerzése után a budapesti Színművészeti Főiskolán (ma egyetem) tanultam, majd dolgoztam is. Olyan Oscar-díjas operatőröktől sajátíthattam el a szakmai fogásokat, mint Zsigmond Vilmos és Illés György. De részt vehettem Horváth Ádám óráin is. Ez nagyon fontos abból a szempontból, hogy lássam, és át is tudjam adni a vállalkozások szempontjából legfontosabb vizuális, képi követelményeket. Ezen tudás hiánya okozza a legnagyobb veszteségeket az üzleti megjelenésekben éppúgy, mint a már régebb óta is ismert egyéb magánéleti és más területeken is.

Mindezen tanulmányaim után a marketing üzleti területén találtam meg a hivatásom. Nagyszerűen tudtam itt ötvözni a végzettségeimet, tapasztalataimat és a tudásomat. De főleg az vezérelt, hogy nem éreztem munkának a több száz, később több ezer ember képzését. Network hálózatok tervezése és felépítése, több tízezer fős munkatársi hálózatok offline és online képzése, oktatófilmek, reklám és referenciafilmek készítése külső és saját cégeim részére egyaránt. Ezekben van nagy gyakorlatom.

A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége és a Boss Connnect cégek felkérésére online tanácsadásokkal mentoráltam kkv szektor-beli vállalkozókat. Olyan, az üzleti, gazdasági és állami szférában magas szintű mentortársaimmal dolgoztunk együtt, mint az MTV volt elnöke, Rudi Zoltán, a volt közlekedési miniszter, Csepi Lajos, valamint ismert állami és cégvezetők. Itt, Stockholmban az állami munkaügyi hivatalban is tartottam eligazító jellegű előadást kolléganőm svéd fordításával. A Stockholmi állami intézményeknek is készítettünk referencia filmeket az állami vállalkozói klubokban történt előadásokról.

A jelenlegi helyzetben megváltoztak a lehetőségek, körülmények. Hogyan érintett ez téged és kollégáidat? Milyen új távlatokban kezdtetek gondolkodni?

Március közepén indítottuk el a MasterClass Crisis Managementet, ami egy nemzetközi kezdeményezés Stockholmi központtal. Öt országból gyűjtöttük össze azokat a kis és középvállalkozókat, üzletkötőket, alkalmazottakat, akik a válság idején vagy munka nélkül maradtak, vagy át kellett alakítani a cégeiket. De akár el is veszthették azt. Olyan embereket, akik gazdasági okokból, gazdasági téren valamilyen segítségre szorulnak.

Azóta egyre csak szaporodnak a segítségkérések, de a felajánlások is a különböző igényekkel csatlakozóktól. Az alkalmazottaktól a magánvállalkozókon át a kis- és középvállalkozókig. Üzletfeleink között van osztrák vállalkozói szabadegyetem, de magyarországi üzleti társaságot üzemeltető cégek is.

dormany zsolt management

Hogyan indult el ez a kezdeményezés?

Eredetileg egy kisvállalkozói kezdeményezés volt. Itt Stockholmban és a magyarországi kollégáimmal “Az első hét másodperc” nevű marketingrendszert tanítottuk, tanítjuk – magyar nyelven is. Most ezt a rendszert, a franchise részét, a MasterMind és sok más részét is átalakítottuk.

Mi a célja az átalakításnak?

Átalakítottuk egyrészt azért, hogy a magyar nyelven vállalkozók a világ bármely szegmenséből online módon tudjanak csatlakozni egy olyan segítő hálózathoz, egy olyan segítő rendszerhez, amivé ezt kifejlesztettük. Ez azt jelenti, hogy egy kicsit az üzleti reggelik, ebédek vállalkozó klubjainak hangulatát is megidézzük az online találkozóinkban. De főleg az aktív tagok saját vállalkozásainak gondjaira, nehézségeire keresünk közösen megoldásokat a MasterMind csoportos módszerekkel.

Döntő jelentősége van e gazdasági szövetségben a MasterClass képzési folyamatoknak is a MasterMind csoportok és a brainstorming értekezletek mellett. Ezeket a rendszereket kifelé nyitottá tettük, ez által ezek befelé is nyitott rendszerré váltak. A csoport megbeszéléseken elhangzó céges információk, dolgok, segítségkérések nyitottak kifelé az olyan partnereink számára, akik kapcsolatukkal, kapcsolati tőkéjükkel vagy netán effektív pénzbeli tőkéjükkel tudnak segíteni ezeken a vállalatokon, vállalkozásokon, üzletkőtökön is.

Sőt, ami még ennél is forradalmibb változást hozott: olyan munkavállalók, munkakeresők is találtak már új lehetőségeket, akiknek teljesen reménytelenné vált a helyzetük az eddig biztosnak látszó munkájuk elvesztésével. Áprilisban közölt statisztika szerint naponta négy – ötezer fő, aki munkanélkülivé válik csak Magyarországon.

Ez a kezdeményezés kikre vonatkozik még?

A környező országokra is vonatkozik. Sőt, Ausztráliából, Amerika egyes államaiból is vannak magyar nyelven működő vállalkozó és munkavállaló társaink, akik ugyanúgy a saját országukban is megoldásokat keresnek. Angliából, Ausztriából, Németországból, Magyarországból, Erdélyből is egyre több ilyen vállalkozó van. De még ezeknél is több magánszemély csatlakozik hozzánk.

Az ezekhez a rendszerekhez, csoportokhoz való csatlakozás mennyibe kerül?

A csoport megbeszéléseket, magát a MasterMind csoportokat és a MasterClass rendszerünket azért tettük sokkal több ember számára elérhetővé, mert nem alkalmazzuk ugyanazokat az elveket és pénzügyi, befektetési eszközöket, bekerülési díjakat, mint eddig. Minden leendő tagnak, minden érdeklődőnek ingyenes hozzáférést biztosítunk. Egyrészt egy e-mail rendszeren keresztül, másrészt egy gyűjtő Facebook oldalon keresztül, ahol megismerhetik ennek a rendszernek a működését.

Mire kapnak megoldást, akik csatlakoznak a rendszerhez?

Mindenki a saját gondjaira és problémáira – amit éppen a legégetőbbnek érez -, kaphat megoldást a MasterClass Crisis Management keretein beül. A kéréseit, igényeit és a saját lehetőségeit, de akár munkaerejét beteszi a közösbe. Hiszen ami a gondja egy vállalkozónak, vagy munkavállalónak, az a másik tagunk esetében éppen megoldás az ő problémáikra. Most mindenki hasznosítani tudja azt a hatalmas tudást és tapasztalatot, ami eddig összegyűlt, sőt, ezután keletkezik az előttünk álló legnehezebb gazdasági időszakban. Összefogásra van most szükség, jobban, erősebben, hatékonyabban, mint bármikor!

Egymásnak azt a pótolhatatlan segítséget, kapcsolatokat, ötleteket, partnercégeket és gyártókat, viszonteladókat, értékesítőket, egyéni vagy csoportos vásárlókat tudja megadni a MCCM szövetség, amelyhez a tagjai egyedül soha nem jutottak volna hozzá. De ráadásul most még utazni sem kell ehhez senkinek, hiszen a legtöbb országban nem is tehetjük meg ezt.

A számos videóbeszélgetést biztosító applikációk és konferenciabeszélgetést lehetővé tevő szoftverek a legjobb terepei annak, hogy otthonról építsük minden tagunk üzleteit, vállalkozásait, és a munkavállalóink munkaerejüket is hasznosítani tudják. Egymással tehát konferenciatermekben tudjunk a kapcsolatokat építeni.

A rendszer tagjai a megbeszélések, oktatási folyamatok, a csoportos problémamegoldó megbeszélések, az új üzleti kapcsolatokhoz juttató ajánlatok során kincseket érő információkat kapnak a piacon magukra maradt konkurens vállalkozókkal, alvállalkozókkal szemben.

Mennyire bizonyult hatékonynak a kezdeményezés? Milyen sikereket értetek már el?

Számos példát tudunk sorolni már az elmúlt rövid időszakból is. Egy társasjátékot gyártó kisvállalkozás új vevőszerző technikával bel- és külföldön friss vevőpiachoz jutott. Tanácsadó cégvezető válságálló új üzleti területet indított egy csoport- megbeszélésen kidolgozott ötlete alapján. Nehezen induló tervező vállalkozó tesztelte eddig sikertelen weboldalát, és a csoporttagok közös munkájának lendületét felhasználva új ötleteket kapott a felvevő piaca kiterjesztéséhez.

Megszűnő munkahelyéről elbocsátott alkalmazott megtalálta élete legjobb munkáját. De akár még saját vállalkozás indításához is vezethet a MasterMind csoporttagok segítsége. Kézműves vállalkozó nagyobb összegű filmes és fotós munkák megrendelése helyett – saját termékei esetében – a Mesterséges Intelligencia programokkal való szinte teljesen ingyenes lehetőségbe kezdett bele, és kezdte annak előnyeit felhasználni. A piacát teljesen elvesztő egyik csoporttagunk egy teljesen új területre formálta át vállalkozását, és ezzel fellendítette a szinte teljesen nullára apadt bevételeit. Az egészségügyi védőfelszerelések teljes kifogyása idején egy ilyen eszközök egyik forgalmazója kapott hozzáférést a legnagyobb kínai szállítmányok termékeihez.

Ezekről információt ITT és ITT találhatunk. 

Szállóigétek: Become smarter than your smartphone! Légy okosabb, mint az okostelefonod! Biztatást, bátorítást adtatok eddig is.

Igen, ez az egyik alapgondolata az „Az első hét másodperc” vizuális marketing oktatásunknak. De a MasterClass Crisis Management összes eddig csatlakozott tagja is magáévá tette ezen alapelvet. És még nagyon sokan vannak, akikhez nem jutottak el a lehetőségeink, ezért szeretettel várunk mindenkit tagjaink körébe. A válság idején a „mindenki” – mint célcsoport – valóban a legjobb körülírása annak, hogy a kialakult egyre rosszabb körülmények között mindenkinek szüksége van kisebb-nagyobb segítségre.

Reméljük, hogy a sikertörténetek folytatódnak. Nagy eredmények születhetnek az újonnan megtalált üzletek, a közösen kidolgozott ötletek révén, és azoknak az embereknek az együttműködéséből, akik az új utakat is hajlandók felfedezni, és így az új lehetőségek tucatjait képesek lesznek majd alkalmazni. A MCCM szervezéséről a legfrissebb videók a Facebook oldalunkon találhatók. 

A sikeres marketing egyik előfeltétele az, hogy olyan termék- vagy szolgáltatási kategóriát alkoss meg, amelyben az első lehetsz. (Al Ries – Jack Trout)

 

Köszönöm szépen a beszélgetést, sok sikert kívánok!

Lakatos Ilona

 

Kapcsolódó cikkünk lehet:

Szöllősi Péter a Vagabund Kiadó tulajdonosa

 

 

Hozzászólások