Az Instagram a Facebookhoz hasonlóan egy közösségimédia-platform, amelynek felhasználói száma meghaladja a havi 1 milliárdot. A fiatalok körében népszerűsége messze meghaladja a Facebookét. Vállalkozóként is érdemes odafigyelni erre a platformra, mert a jövőben tovább erősödhet a szerepe és jelentősége. Tudnivalók az Instagramról.

az instagramrol

Az Instagram előélete és működési elvei

Az Instagramot eredetileg fényképek megosztására találták ki. Ebből is keletkezett a neve, mely az ‘instant photos’ és a ‘telegram’ rövidített változata. Magyarországon még ezt is rövidítik, és általában csak Instának hívják.

Az Instagramon különféle módokon lehet tartalmat megosztani:

● egyszerű képmegosztás
● maximum 60 másodperces videómegosztás
● Story (csak 24 órán keresztül marad elérhető)
● Live – élő videóadás
● IGTV – videómegosztás 1 órán keresztül

A videós tartalmak egyre népszerűbbek ezen a platformon is. A WPKurzus tananyagaiból még sok mást megtudhatsz az online marketingről.

A többi platformhoz hasonlóan itt is létre kell hozni egy felhasználói fiókot, amelyről megadhatjuk, hogy magán vagy üzleti célú. Lehet más embereket és meghatározott címkével létrehozott tartalmakat követni, a tartalmakat lájkolni, megosztani és hozzászólásokat írni. Az Instagramról elmondható, hogy kimondottan mobilra van optimalizálva, a többi eszközön funkcionalitása korlátozott. A telefonos használathoz érdemes az applikációt telepíteni, nem pedig böngészőből futtatni a szoftvert.

Az Instagram története 2010-ben kezdődött, akkor Burbn néven futott a cég. Eredeti célja az volt, hogy az emberek meg tudják mutatni, éppen hol tartózkodnak, meg tudjanak osztani pillanatképeket az életükből. A legkedveltebb funkciónak a filterek alkalmazása bizonyult, emiatt ezt kiemelve fejlesztették tovább a projektet. Először csak iPhone-on volt elérhető, majd megjelent az Androidos változat is. A céget felvásárolta a Facebook.

Az Instagram üzleti jelentősége

Az Instagram nagyon sok hétköznapi embernek adta meg a lehetőséget, hogy kitűnjön a tömegből, hatalmas követőtábort szerezzen, ezáltal influencerré váljon. Az influencer marketing ezt jól ki is tudja használni.

A folyamatos fejlesztéseknek (Story, IGTV) köszönhetően az Instagram népszerűsége töretlen. Ezért, főként ha a fiatalokat szeretnéd a szolgáltatásaiddal elérni, üzleti szempontból is érdemes megfontolni a hirdetést, de főként az Instagramon való jelenlétet és értékes tartalmak megosztását. A cél a követők számának növelése, az énmárka ismertebbé tétele.

Többféleképpen is lehet hirdetni ezen a platformon. Érdemes egyesével kipróbálni ezeket, hogy lásd, a te célcsoportod esetén melyik működik hatékonyabban. Az organikus elérést frappáns hashtagekkel lehet növelni, de ha gyorsan szeretnéd növelni a követők számát, valószínűleg hirdetni kell.

Az Instagram jelentősége hazánkban is egyre növekszik, érdemes odafigyelni.

 

SZPONZORÁLT TARTALOM

 

Hozzászólások