Főzz örömmel, fűszerezz gazdagon! A diétás étel is lehet finom. Életmódváltás – Divatos kifejezés, és lássuk be, egyre inkább az lesz, hiszen egyre többen szeretnének tudatosabban élni, jobban vigyázni magukra, megóvni egészségüket. Ezt pedig jól megválasztott étkezéssel, sok mozgással, megfelelő folyadékfogyasztással és elegendő alvással érhetjük el.

dietas etel


Mindenekelőtt persze le kell győzni a tévhiteket. Az egyik legerősebb ezek közül az, hogy az egészséges étel nem lehet finom. Nem lehet ízletes. Ha pedig a diéta szó felhangzik, legtöbben biztosan a nyers salátalevelekre asszociálnak, meg arra, hogy egyszerűen nem lehet többet finomakat enni. Éppen ellenkezőleg, a diétás étel is lehet finom és ízletes.

„Több mint 10 000 ember igazolhatja, hogy az egészséges étel igenis ízletes” – mondja mosolyogva Tomán Szabina, aki programjával az elmúlt 5 évben már közel ennyi diétázót segített életmódot váltani. -„Egyáltalán nem kell arról lemondanunk, hogy jókat együnk. Természetesen az egyértelmű, hogy egészséges alapanyagokból kell készítenünk ételeinket, de nem kell nélkülöznünk az ízeket, bátran használhatunk olyan fűszereket, sőt fűszerkeverékeket, amelyek nem tartalmaznak tartósítószert, cukrot vagy adalékanyagot.”

dietas etel

Ez a gondolat hívta életre azt a fűszerválogatást, amely az első a Toman Food termékek közül, s amely abban segít, hogy a diétás ételek valóban élvezetesek és finomak legyenek.

Persze van, hogy egy pici só és bors is elég ahhoz, hogy kihozzuk az étel ízét, de sokkal több lehetőség rejlik a fűszerekben, legyen szó akár zöldfűszerekről, mint petrezselyem, rozmaring, kakukkfű, zsálya, akár a magyar konyha hagyományos ízesítőiről, mint a vöröshagyma, fokhagyma, majoranna vagy a fűszerpaprika.

De ugyanígy gondolhatunk a grillfűszerekre, vagy az egyre népszerűbb keleti konyha fűszereire, a gyömbérre, kurkumára, korianderre, római köményre, görögszénamagra vagy a chilire is.

Milyen ízekre, milyen fűszerekre is van szükség tehát egy jó diétához? Biztos, hogy kell egy olyan sokoldalú fűszerkeverék, amely alkalmas a grillezett, zsiradék nélkül, esetleg sütőpapíron sült húsok, csirkemell, pulykamell, halak megbolondítására.

Egy finom sült csirkéhez lehet kicsit megint mást használni, például a válogatásból azt a kifejezetten csirkemellre komponált fűszerkeveréket, melytől a hús szaftosabb és porhanyósabb lesz: vöröshagyma, só, fokhagyma, füstölt paprika, paradicsom, rozmaring, kakukkfű, korianderlevél és feketebors.

A halak, rákok szeretik a citromot, a kaprot, koriandert, mustármagot, a szegfűborsot, sőt a gyömbért is.

Ugyancsak jó, ha a sült, pirított, grillezett zöldségeinkhez, padlizsánhoz, cukkinihez, gombához is megtaláljuk a megfelelő ízeket, akár wokban, serpenyőben vagy szabadtéri grillen készítjük őket. Ezekben dominálnak a zöldfűszerek, bazsalikom, rozmaring, tárkony, borsikafű, kakukkfű, snidling egyaránt jól megfér egymás mellett, egy pici só és az elmaradhatatlan fokhagyma és vöröshagyma társaságában.

Friss salátákhoz, dresszingekhez használjunk sok fűszernövényt! Jól áll nekik az oregano, kakukkfű, rozmaring, bazsalikom, majoránna, menta által alkotott keverék.

„Igyekeztünk úgy válogatni, hogy bármely diétás fogás készítésébe kezdenénk, tudjunk gyorsan, könnyedén ízeket varázsolni, anélkül, hogy egyenként vásárolnánk meg ezeket a fűszereket” – mondja Tomán Szabina. –

„A Toman Fűszerválogatás 10 féle keveréke minden eshetőségre gondol, lehet bátran és örömmel főzni és kísérletezni, és bebizonyítani, hogy a diétás étel is lehet ízletes és finom!”

 

Forrás: Arterego Kft.

 

Hasonló cikkünk:

Tartsd magad egyensúlyban! – Mi is az a mikrobiom?

 

Hozzászólások