A Közlekedési Múzeum gyűjteményébe 510 műtárgy került a 3-as metróból. A Múzeum szakemberei a BKV-val szorosan együttműködve, a múlt héten bejárták a 3-as metró most lezárásra került állomásait: a Nyugati pályaudvar, a Deák tér és a Kálvin tér állomásról összesen 41 ikonikus műtárgyat mentettek meg.

Múlt szombaton kezdődött a 3-as metró középső, Lehel tér és Nagyvárad tér közötti szakaszának felújítása. A Közlekedési Múzeum szakemberei – a két korábbi szakasz lezárásakor megszokott gyakorlathoz hasonlóan – a BKV-val szorosan együttműködve számos értékes műtárgyat, az utasok emlékezetében szimbolikusként megmaradó elemeket mentettek meg.

A Közlekedési Múzeum muzeológusai a BKV Zrt.-vel együttműködésben a kezdetektől szakmai alapon kiválogatják a közlekedéstörténeti szempontból értékes, az állomásokról kikerülő tárgyakat, köztük narancs- és citromsárga padokat, utastájékoztató táblákat, térképeket, fali kőburkolatokat, fém burkolatelemeket és gépészeti eszközöket.

Muzeológusaink a múlt héten is bejárták a lezárásra kerülő állomásokat (a Kálvin teret, a Deák teret és a Nyugati pályaudvart), hogy kiválasszák azokat a tárgyakat, amelyeket a Múzeum gyűjteményébe helyez és megőriz.

A vonal felújítása során összesen 510 műtárgy érkezett múzeumunk gyűjteményébe, amelyeknek származási helye a következőképpen alakult:

* A Lehel tér és Újpest-Központ közötti metrószakaszról összesen 232,
* A Kőbánya-Kispest és Népliget közötti állomásokról 128,
* az Arany János utcai és a Ferenciek tere állomásról 63,
* a Semmelweis-Klinikák és a Corvin negyed állomásról 46,
* a Deák Ferenc tér, Kálvin tér és Nyugati pályaudvar állomásról pedig 41

műtárgy került a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe.

A Deák téri metróállomás falburkolatába illesztett ikonikus alkotás, João Rodrigues Vieira portugál képzőművész betűcsempékből álló műve – amelyen portugál költemények magyarra fordított és magyar költemények portugálra fordított részletei betűzhetők ki – szakszerű tisztítást követően eredeti helyszínén marad.

Forrás: Közlekedési Múzeum

A Közlekedési Múzeum állományának gyarapodásáról korábban ebben a cikkében számolt be a Montázsmagazin.

 

Hozzászólások