A téli időszakban megsokszorozódik az ízületi gyulladással küzdők száma: legtöbbször a hidegben végzett munka, a nem elég meleg öltözék, vagy a nem megfelelően fűtött lakás és iroda okozhatja a panaszokat. A tünetek mihamarabbi kezelése után érdemes gyorsan megfelelő tréninget találni, hogy a panaszok ne újuljanak ki, és végtagjaink folyamatosan ellenállóbbak legyenek a hideg, vagy a csúszós utakon nap-mint nap előforduló kisebb-nagyobb botlások miatti húzódásokkal, zúzódásokkal szemben.

„Fél óra edzés hetente 2-3-szor szinte mindenkinek belefér. A vibrációs tréneren végzett mozgás pedig a sportolni vágyó saját teherbíró képességéhez igazítható” –magyarázza Gacsal Valéria, a VibroCity vibrációs tréningszalon gyógytornásza. „ Ennyi mozgással a testsúly is csökkenthető, a vázizomzat megerősíthető, így az ízületek kisebb terhelésnek vannak kitéve. Vagyis ellenállóbbá válnak a környezeti ártalmakkal szemben is” –teszi hozzá a szakember.

40 éves kor körül sok hölgynek kell szembesülnie a kezdődő csontritkulással és az ezzel járó fájdalmakkal. A vibrációs tréning ezen is segít: növeli a csonttömeget, fokozza a csontok közötti folyadékképződést – vagyis ismételten védi az ízületeket, és csökkenti a gyakori fájdalomérzetet.

„A vibrotréninget bármilyen korosztály elkezdheti, az is, aki évek óta nem sportolt semmit. Ehhez az edzéshez sosincs későn” –hangsúlyozza Magyar Orsolya személyi edző. Sokan attól félnek, túl gyengék ahhoz, hogy sportolni kezdjenek. A halogatással azonban sokkal több kárt okoznak maguknak, mintha egy szakképzett edző tanácsát kérnék a megfelelő mozgásforma kiválasztásában.

                                             

A legjobb időzítés a sportolás elkezdéséhez tehát éppen a februári-márciusi időszak. Ilyenkor nemcsak az immunrendszerünket és ízületeinket erősítjük meg, hanem már vonzóbb alakkal készülhetünk a tavaszi gardrób-cserére is.

www.vibrocity.hu

Forrás: Arteregó Kft.

2013. február 10.

Hozzászólások