A hajszálak több mint 90 százaléka fehérjéből áll, és körülbelül 10 százalékát szarulemezkék alkotják. Ha az UV-sugarak károsítják a szaruréteget, az már nem tudja kellőképpen védeni a haj mélyebb rétegeit. Hajunk emiatt fénytelenebb lesz, töredezetté, durvábbá válik. Az ultraibolya-sugárzás kiszárítja a hajat, a sugarak oxigént szabadítanak fel a levegő molekuláris oxigénjéből, ami reakcióba lép a hajszálakban található vízmolekulákkal.

Napozás előtt mindig használjunk hajunkra UV-védő spray-t! A védelem mellett ez hidratálja is a hajszálakat. Vízparton és napon való hosszabb tartózkodás idején naponta többször is alkalmazhatjuk.

A medencék klóros és a tenger sós vize után célszerű megmosni hajunkat. A vizes hajat azonban nem szabad erősen dörzsölni, tépni vagy kefélni, mert vizesen a legsérülékenyebb. Inkább csak itassuk fel. Ne szárítsuk hajunkat tűző napon.

Ne napozzunk fedetlen fővel, főleg festett haj esetén nem ajánlott.

Napozás után mossunk hajat, és kenjük be ápoló pakolással!

Tipp házi hajpakolásra:

Egy tojás sárgáját keverjünk össze mézzel. Vigyük fel a tiszta, frissen mosott hajra a keveréket, gyengéden, de alaposan dolgozzuk be és hagyjuk fenn éjszakára. Reggel alaposan öblítsük le!

Válasszuk ki a hajunkhoz illő ápolószert (fényvédő krém, sampon, balzsam, pakolás, zselé, hajlakk), mely védi és regenerálja a károsodott hajszálakat. Festett hajra használjunk színvédő spray-t, de nem alkoholosat, mert az fokozottan szárít.
Rendszeresen vágassunk vissza a hajvégekből! Ilyen módon a haj erősebb, egészségesebb lesz, nem töredezik, gondozása könnyebbé válik.

Fogyasszunk minél több fehérjetartalmú ételt (halat, sajtot és tojást), mivel ezek elősegítik a haj szaruképződését. A folsav, a B6, a B12 és a C-vitamin bevitele is elengedhetetlen, csakúgy, mint az elegendő mennyiségű víz fogyasztása.

Anikó fodrász


www.anikofodrasz.gportal.hu

Hozzászólások