Igaz, hogy te francia származású vagy? Mesélnél erről?

Így van, anyukám francia, apukám itthon született ugyan, de 16 évesen elhagyta az országot és Franciaországban élte le az életét. Viszont a nyarakat itt töltöttük, így tanultam magyarul, mert otthon franciául beszéltünk. Az érettségi évében jött az az ötletem, hogy Budapestre költözöm. Most szeptember 10-én lesz 15 éve, hogy eljöttem Franciaországból. Ez a dátum nekem sokkal fontosabb, mint akár a szülinapom. Hiányzik egy kicsit Franciaország, illetve inkább azt mondom, hogy mindig lesz ez az outsider feelingem itthon. Nagy ritkán, amikor el vagyok kicsit kenődve, rám jön a hazamehetnék, aztán amint visszajön a kedvem, rájövök, hogy eszem ágában sincs elmenni innen. Nagyon szeretem Budapestet.

Egy francia lány miért pont Magyarországon nyit üzletet?

Nagyon furcsa, ahogy az élet alakul. Gyerekkorom óta 2 dolog biztos: van üzleti érzékem, illetve értek a divathoz és van szépérzékem. De soha nem vágytam különösen arra, hogy divattal foglalkozzak. Amikor gimibe jártam, nem igazán agyaltam azon, hogy mi leszek, ha nagy leszek, inkább a haverok, a bulik, a kis tini love sztorijaim érdekeltek. Amikor ide költöztem, szintén a bulizással voltam nagyon elfoglalva, az üzlet csak úgy bepattant az életembe, nem én mentem utána, hanem ő jött értem. A legelején, amikor felajánlották, hogy betársuljak, gondolkodtam egy csomót, hogy kell-e ez nekem, hisz egy állandó jellegű dolog, egy felelősség. Végül belevágtam. A lényeg, hogy a Látomás nem volt betervezve, hanem a véletlen és talán a szerencse vagy a sors műve.

Mindig is a divat világában szerettél volna elhelyezkedni?

Amúgy az álmom egy szórakozóhely nyitása volt, amin rengeteget gondolkodtam, de azon, hogy divattal foglalkozzak, nem. Imádom a munkámat és nagyon passzol hozzám, viszont a divatszakma világa számomra végtelenül unalmas. A világban elég sok minden történik, főleg manapság (legyen az politika, gazdaság, társadalmi dolgok stb.), és szerintem ruháról beszélni vagy modellekről, fodrászról, sminkesről, fotósról és egyebekről eléggé ingerszegény dolog. Nagy ívben kerülöm a divatban dolgozókat, nem járok divatrendezvényekre, pedig kapok szinte mindenre meghívót, de valahogy ez a társaság nem dob fel, sőt.

Mint francia származású lány, mit gondolsz a francia divatról?

Azt, hogy bárhogy is nézzük, és nem a soviniszta beszél belőlem, de mindig az első helyezett lesz.

Mi is az a LÁTOMÁS? Mesélnél nekünk arról, hogy mikor jött létre és hogyan? Milyen ötlet alapján hoztad létre ez a márkát, üzletet?

A Látomás 1998-ban jött létre, a Király utca elején, a Deák térhez közel. Én 99-ben csatlakoztam, először mint társ, majd 2000 óta egyedül viszem tovább. Azóta rengeteg változáson mentünk át. Legelőször vintage bolt voltunk, vintage ruhákat alakítottunk át, majd hamar becsatlakoztak az iparosok. Azután évekig a magyar designerek bemutatóterévé váltunk. Majd 2007-ben, miután gombamód szaporodtak a hasonló designer boltok, ki akartunk válni a tömegből, nem akartunk egy a sok között lenni. Ekkor alakítottuk át a mostani formájára. Az új irány valahol a designer boltok és az ismert nagy világmárkák között áll.
A Látomásban kapható ruhák és kiegészítők gondosan válogatott, kis szériás, pret-á-porter darabok. Minden külföldről jön, a ruháktól a cipőkön át egészen a kiegészítőkig. Havonta kelek útra és legalább egy héten át válogatom és vásárolom össze a bolt készleteit. Így lett az, hogy a Látomásban kapható dolgok sehol máshol nem jönnek szembe, mégis nagyon kedvező áron lehet hozzájuk jutni. Röviden tehát egyedibb, mint egy nagy világmárkájú ruha, mégsem kerül annyiba, mint egy designer darab. Ezért járnak hozzánk ennyien.

A Látomás termékei kiknek szól, melyik korosztálynak? Kiket akar megfogni?

Leginkább a 20 és 35 közötti nőknek szól. Elég tág a kínálat, minden korosztály talál kedvére valót benne: hétköznapi lazább dolgok, alkalmi ruhák, office style, minden található nálunk.

Ezek a ruhák, termékek saját tervezésűek? Hogyan készülnek?

Mindent külföldön veszek meg, gyártóktól, nagykerektől, elég sok helyen járok, vannak kis manufaktúrák, vagy akár digitalizált gyárak, ahol szinte a számítógép vágja le a szabásmintát. A bizsu megint más történet, a cipő is. Ennek az az előnye, hogy a termékeink szakszerűen készülnek el, tehát nem fog szétjönni 3 mosás után. Ezért is vállalunk garanciát mindenre, mert tudjuk, hogy nem lesz probléma a cuccokkal.

Milyen stílust képviselnek ezek a termékek?

Mindig az aktuális trendeket követjük, ezen belül a kifinomultabb, nőiesebb dolgokat szeretjük. Tehát inkább az egyszínűt, mint a nagyon mintás, bohókás cuccokat. Mindig nehezen tudom leírni a Látomás fő stílusirányvonalát, de érdemes a facebook oldalunkon vagy a weboldalunkon böngészni a képeket. Könnyebben tudom elmondani, mi az, ami kizárt nálunk: a plázás csicsás, a színes vicces, a hipster.

Minden nagy márkának van egy reklámarca. Nektek is volt már valaki (Punnany, Festy) reklámarcotok?

Mivel 10 naponta fotózunk különböző modellt, ezért mindig be lehet újítani. Volt már a Németh Juci a Nemjuci-ból, illetve a pécsi Punnany Massif, a 3 frontember. Velük valahogy nagyon megtaláltuk a hangot, ez a fotózás is nagyon jól sikerült, és azóta szinte csak nálunk öltözködnek. Mosolyogva nézem minden Facebookos képüket, legyen az koncerten készült kép vagy privát fotó, mind az én ruháimban van.
Ettől függetlenül nálunk nincs nagy fontossága ennek a celebszerű dolognak. Ha úgy alakul és szimpatikus az illető, együttműködünk, de alapvetőn nem szempont, tehát nem fogunk egy külön albumot nyitni Facebookon, mint ahogy néhány designer teszi, hogy megmutassuk, mennyi ismertebb ember jár a ruháinkban.

Tavaly nyáron a Látomás elnyerte a Best Shop díjat. Először is gratulálunk nektek hozzá. Mesélnél róla, hogy mi is ennek a díjnak a lényege? Mi alapján nyertétek el, milyen kritériumoknak kellett megfelelni?

Képzeld, erről a Fashion Guide-os díjról fogalmam sem volt, pedig kaptam meghívót rá, de annyira megtelt az e-mail fiókom, hogy valószínűleg töröltem. Majd a gálaest után pár nappal felhívott a PR-osom, hogy megkérdezze: ugye tudok róla? Tehát így derült ki. Az interneten volt egy felmérés és a Látomás lett a legnépszerűbb a divat kategóriában, ami meglepő volt, hogy a H&M-t, a Retrock-ot illetve a Nanushkát megelőztük. Nyilván helyén kell kezelni egy ilyen típusú díjat, de minden esetre nagyon jól esett.

Nyert más díjat is a Látomás?

Mivel nem vagyunk designer üzlet, nem szoktunk részt venni szakmabeli versenyekben, viszont tavaly a social time 13. helyére kerültünk, amikor Magyarország összes FB oldalának aktivitását mérték, így a divat terén elsők lettünk. Mondjuk tény, hogy a Facebook oldalunk valamiért nagyon népszerű és iszonyat gyorsasággal nő.

Szoktak akcióitok lenni? Különböző programjaitok?

Sokszor szoktunk egy napos akciókat csinálni random módon, ezért érdemes figyelni a FB oldalunkat, mert ott szoktuk hirdetni. Ezen kívül idén megszülettek az OUTLET napok. Az Outlet nap egy olyan vásár, ahol előző kollekciós Látomás ruhákat és kiegészítőket lehet megvenni jóval az eladási ár alatt. A vásárt mindig a Nyár utcai showroomban rendezzük meg, ami alapvetően a fiúk részlege, de néha kölcsön vesszük tőlük egy-egy lányos dologra is.
Nem rendszeres eseményről van szó, hiszen akkor tudunk Outlet napot tartani, ha összegyűlik a kellő mennyiségű áru, de azért 1-2 havonta lehet rá számítani. Azt szeretnénk, ha az üzleteinkben csak és kizárólag a legfrissebb dolgok lennének (a három hetente érkező kollekció) és ami már több hete a boltban van, az is találjon gazdára. Ez azért jó, mert így gyakrabban újul a bolti készlet, és a showroomban ti is jóval kedvezőbb áron juthattok hozzá egy-egy Látomás darabhoz. Ezen felül mindig lesz egy kis adag second-hand részleg is, kizárólag a közismert márkák közül, plusz ritkán egy kis vintage szekció is. Az eseményt mindig meghirdetjük a Facebook oldalunkon és a honlapon is.

Hol találhatóak meg a Látomás termékei az olvasók számára? Hol találkozhatunk velük? Esetleg online is elérhetőek?

Szerencsére elég sok stylist a mi termékeinkből dolgozik, így a legtöbb női újságban benne vagyunk. Ezen felül sok útikönyvben szerepelünk, voltunk már az amerikai Vogueban is, illetve a brazil Vogue-ban, New York Times-ban, de a hazai távlatokba visszatérve sok divattal foglalkozó blogon is ott vagyunk. De a legcélszerűbb felület természetesen a FB oldalunk, ahol minden nap 2 képet teszünk fel, street fotókat, termék fotókat, ott lehet jelenleg a leginkább ismerkedni a Látomás termékeivel.

Milyen tervek vannak a Látomás jövőjére nézve?

A fiú részlegre szeretnék még jobban oda figyelni, azt még inkább fejleszteni.
Ezen kívül a webshopon dolgozunk, hogy a nem Budapestiek is elérjenek minket. Ha minden jól megy, ősszel el is indul.

Sági Lilla (Az írás a Montázsmagazin Cikkíró pályázatára érkezett.)

2013. május 19.                                      

Hozzászólások