A decemberi napokat minden család életében a karácsonyi készülődés és persze az ünnepek határozzák meg. Általában a hirtelen téliesre forduló időjárás és az első adventi gyertya meggyújtása jelzi visszavonhatatlanul, hogy már csak pár hetünk van karácsonyig. Ilyenkor persze kezdődik a rohanás és a stressz, amelyet még nehezebbé tesz az év végi hajrá a munkahelyen.


A karácsonyi vásárlás, sütés-főzés, takarítás, fadíszítés, ajándékcsomagolás és egyéb váratlan feladatok mellett is lehet nyugodtan készülni, ha mindent előre eltervezünk. Ahogy gyermekeink listát írnak arról, hogy milyen ajándékokat szeretnének, úgy mi is készíthetünk egy listát saját tennivalóinkról. Egy ilyen összeszedett jegyzettel a kezünkben máris minden átláthatóbbnak tűnik, főleg, ha az időnket is előre beosztjuk. A Tolle Fittklub oldalán számos hasznos cikket, tanácsot és életmód tippet találunk arról, hogy miképp készüljünk tudatosan az ünnepekre.

Persze még így előfordulhat, hogy a hirtelen jött hideg időjárás, az egyre fogyatkozó idő, valamint a felgyülemlett tennivalók miatti aggodalom komoly igénybevételt jelent szervezetünk számára! Immunrendszerünk ezért decemberben különös figyelmet érdemel. Már az alapvető élelmiszereink megválogatásával sokat tehetünk egészségünk megőrzéséért. Egészséges tejtermékek fogyasztásával könnyen jutunk extra vitaminokhoz és ásványi anyagokhoz, ráadásul ezek nemcsak energiát biztosítanak, hanem immunerőnk épülését is szolgálják.

Biztosan mindannyiunknak ismerős az a pillanat, amikor szinte szó szerint torkig vagyunk bejglivel, süteménnyel és más kiadós ünnepi ételekkel. Ilyenkor adjunk egy kis pihenőt gyomrunknak. Remek választás lehet ilyen esetekben a zsírszegény sajt, amely nemcsak fontos fehérjeforrás, de magas kalcium és foszfortartalma miatt nélkülözhetetlen csontrendszerünk és fogaink védelmében. Már napi 5 dkg sajt elfogyasztásával fedezhetjük szervezetünk kalciumszükségletének 20-30 százalékát. Ráadásul koncentrált formában tartalmazza a tej értékes összetevőit. Magas az A-, E- és D-vitamin tartalma, de tartalmaz B-vitaminokat, folsavat és C-vitamint is.  Szerencsére még csak nem is bonyolult a sajtkészítményeket a sietős ünnepi készülődés részévé tenni, hiszen a praktikus szeletelt vagy darabolt Tolle sajtok ideálisak egy gyors szendvics, vagy egy ízletes saláta elkészítéséhez.  

Szokásos reggeli, délutáni italainkhoz is válasszunk inkább vitaminokkal és ásványi anyagokkal dúsított tejet, amely gondoskodik majd szervezetünk megnövekedett igényeiről. Az extra adag A-, B1-, B6-, B12-, C-, D- és E-vitamin, kalcium és  a folsav nemcsak csontjaink, de bőrünk, hajunk, szemünk, szív- és érrendszerünk működését támogatja és nem utolsósorban idegrendszerünk kiegyensúlyozott működéséhez is hozzájárul.


Egyszóval ne adjuk fel egészséges életmódunkat az ünnepek alatt sem! További hasznos információkért érdemes ellátogatnunk a Tolle FittKlub honlapjára, ahol többek között hasznos síelési tanácsokról, téli fűszerekkel kapcsolatos tudnivalókról, decemberi programokról, ünnepi receptekről és adventi kalendárium készítéséről is olvashatunk.

Ízelítőül néhány recept, melyet különösen érdemes most, a hideg téli időszakban kipróbálni.

Eggnog – azaz hagyományos amerikai tojáslikőr

Hozzávalók: 4 tojás, 4 csapott evőkanál porcukor, 8 evőkanál konyak, 8 evőkanál tejszín, 6 dl Tolle tej, csipet reszelt szerecsendió vagy fahéj
Elkészítés: A  tojások sárgáját , a porcukrot, a tejet és a konyakot turmixgépbe rakjuk és fél percig turmixoljuk, majd összeforgatjuk a tojások fehérjéből vert kemény habbal, poharakba töltjük (ez 4 adag), és csipetnyi szerecsendióval megszórjuk. Azonnal tálaljuk.


Karácsonyi tea

Hozzávalók: szálas fekete tea, ízlés szerint egész, szárított fűszerek (fahéjrúd, szárított gyömbér, csillagánizs, kardamom, szegfűszeg stb.), szárított alma-, narancs- és citromkarikák (a citromból elegendő 1-2 karika, különben elveszi a többi hozzávaló ízét)

Elkészítés: A gyümölcsök előkészítéséhez korábban hozzá kell fognunk, hogy teljesen kiszáradjanak (akár egy hétig is eltarthat). A folyamatot felgyorsíthatjuk, ha meleg, száraz helyre helyezzük és vékonyra vágjuk a gyümölcsöket.
Miután a gyümölcsök az összes nedvességüket elveszítették, törjük őket a fűszerekkel együtt apróbb darabokra, végül keverjük össze a fekete teával.

Forrás: Momentum Mundi/Tolle Fittklub

2013. december 13.

Hozzászólások