Itt van az ősz, beköszöntött az esős, szeles idő. Hajunkat is megviseli az évszakváltás. Érdemes megfogadni néhány jó tanácsot, mire figyeljünk a hajápolás és a táplálkozás terén, illetve mit tegyünk hajhullás esetén.

anikofodrasz3

•    Eltehetjük az UV- szűrős samponokat, helyette ápolóanyagokban gazdag készítményeket vegyünk elő.
•    Körkörös mozdulatokkal masszírozzuk a fejbőrünket, ez serkenti a vérkeringést és csökkenti a hajhullást.
•    Langyos vízzel (semmiképp se legyen túl meleg) öblítsük le a sampont, aztán jöhet a pakolás. Akinek zsírosabb a haja, csak a haj végére kenje. Bugyoláljuk jól be, mert a melegben a hatóanyag jobban felszívódik. Hagyjuk rajta 20 percig. Ne dörzsöljük meg túl erősen a törölközővel.
•    Amikor megérkezik az ősz, már nem kell ugyanolyan gyakran hajat mosnunk, mint nyáron, mert a faggyúmirigy által termelt zsírnak is védő hatása van.
•    Közvetlenül hajmosás után ne menjünk ki az utcára. Egy óra legalább teljen el, mert a hidegben könnyen megfázhat a fejbőrünk, ennek következtében korpás lesz és kihullhat.
•    Figyeljünk arra is, hogy a töredezett hajvégeket havonta egyszer levágassuk. Ez hozzájárul az igazi regenerálódáshoz, így lesz élettel telibb és csillogóbb a hajunk.
•    Ne feledkezzünk meg a kiegyensúlyozott táplálkozásról. A legfontosabb a B-,C- és E- vitaminok, valamint a  cink és a vas bevitele.
•    Évszakváltáskor választhatunk új hajszínt is: meleg barnát vagy vöröset kevés világos tinccsel tarkítva, de mindenképp olyan szín legyen, ami megfelel az egyéniségünknek.

fenyes haj1

Mit tehetünk a hajhullás ellen?

Ősszel gyakrabban előfordul, hogy hullik a hajunk. Napi 50-100 hajszál kihullása még normális hajveszteségnek számít, ám amikor ennél jóval több szál hullik ki, és hosszabb ideig áll fenn a probléma, érdemes utánajárni az okoknak.

Ezek közül az egyik a vitaminhiány lehet. A test felkészülése a hideg időszakra vitamin- és ásványianyag-hiányt okozhat. A hajhagymák ennek következtében meggyengülnek, és a hajszálak könnyebben kihullanak.

aszalt gyumolcs

Mi lehet még az oka?

•    Hormonális problémák
•    Drasztikus fogyás
•    Gyulladás a testben, ami akár felderítetlen is lehet
•    Nőgyógyászati problémák
•    Vérszegénység

Pótolni kell a vitaminokat

•    A haj egészségére nagy befolyással van a táplálkozás, ha nem is rögtön, de egy idő után meglátszik, ha a test hiányt szenved ásványi anyagokban és vitaminokban.
•    A B-vitaminok erősítik és táplálják a hajat, szabályozzák a faggyútermelést, és aktiválják a hajhagyma anyagcsere-folyamatait. Ha nincs elegendő vas a szervezetben, a haj hullani kezd.
•    A haj fő alkotórésze a keratin. Ez a szaruszerű anyag túlnyomórészt a sejt alapanyagát adó fehérjéből épül fel. A fehérjedús táplálkozás tehát nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a haj erős legyen.
•    A réz javítja a haj szerkezetét, hiányában a haj töredezik. A teljes kiőrlésű termékek, a hüvelyesek, a dió, a mogyoró, az aszalt gyümölcsök és az élesztő tartalmaz sok rezet.

dio

•    A cink sok enzimet aktivál, így jó hatással van a bőrre, a hajra és a körömre is. Serkenti a haj növekedését, az új hajsejtek képződését. Óvja a hajhagymákat a gyulladástól, segít a fejbőr egészségének megőrzésében. Különösen sok cinket tartalmaz a hús, a tojás és a sajt.

•    A B vitaminok családjába tartozó biotin /H-vitamin/ részt vesz a fehérjék, zsírok és szénhidrátok anyagcseréjében. Jótékonyan hat a haj, a bőr és a köröm állapotára. Hiányában hajhullás alakulhat ki. Természetes forrásai: sörélesztő, tojássárgája, diófélék, máj.

Házi praktikák

Diólevél főzete: Erős hajhullásnál is használhatjuk, alaposan dörzsöljük be vele a fejbőrt.

diolevel

Teakészítés: 1 púpozott teáskanál apróra vágott diólevelet 1/4 liter forró vízzel leöntünk, majd rövid ideig állni hagyjuk.

Csalánfőzet: kisebb lábosnyi vizet forralunk, beletesszük a szárított csalánleveleket, majd kb. 10 percig állni hagyjuk. Amikor a főzet hőmérséklete már megfelelő, alaposan belemasszírozzuk a fejbőrbe.
A kezelés akkor lesz hatásos, ha megfékezzük a hajhullást és segítünk a haj újranövekedésében.

Masszázs: ujjaink körkörös mozdulataival naponta 10 percen keresztül érdemes masszírozni a fejbőrt, de hajmosás alkalmával mindenképpen ajánlott a hosszabb ideig tartó masszírozás. Ezzel hatékonyan fokozhatjuk a fejbőr vérkeringését – azaz tápanyaggal való ellátását. Ez akkor a leghatékonyabb, ha a masszírozás után meleg törülközőt tekerünk a fejünkre, és 15-20 percig rajta hagyjuk.

Anikó fodrász

www.anikofodrasz.gportal.hu

Hozzászólások