A téli időszakban szervezetünk erősen ki van téve az időjárás számos kellemetlen hatásának, ezért érdemes különös gondot fordítanunk külsőnk és belsőnk ápolására egyaránt. A vitamindús ételek és italok fogyasztásával erősíthetjük immunrendszerünket. Néhány tanáccsal szolgálunk arra vonatkozóan is, hogy a zord idő ellenére hogyan őrizhetjük meg hajunk szépségét, fényességét.



Fontos, hogy olyan ételeket fogyasszunk, melyek hajunk számára is nélkülözhetetlen vitaminokat (A, B, E, H) és nyomelemeket (cink, jód, folsav)  tartalmaznak. Ha belülről egészséges a hajunk, az kívülről is meglátszik, így fényesebb és erőteljesebb lesz. A fehérjék fontos építői a haj belső szerkezetének, nagyon jót tesz hajunknak a hüvelyesek, a bab és a lencse fogyasztása is.


Vashiány esetén hullani fog a hajunk, ennek elkerülése érdekében együnk sovány vörös húsokat. A B-vitamint tartalmazó tojás, dió és sajt
a hajszálak növekedését, a banán és a mandula fogyasztása pedig hajszálaink vastagabbá válását segíti elő. A brokkoli és a spenót a faggyúmirigy működéséhez szükséges. Az állati zsír, a sok só és cukor helyett inkább sok halat, gabonát, zöldséget, olajos magvakat és gyümölcsöt fogyasszunk.



A téli hideg ellen a hajszálakat tápláló vérerek összehúzódással védekeznek. Ez is rontja a hajhagymák anyagcseréjét, ezért fontos, hogy hordjunk sapkát! Lehetőleg készüljön természetes anyagból, ritka szövésű vagy kötött legyen, amely alatt a fejbőr szellőzik, de mégsem fázik.

Olajos pakolásokkal (olíva, jojoba, búzacsíra és szezám olajok felhasználásával) ellenállóbbá tehetjük hajunkat a hideggel szemben. Érdemes beiktatni egy téli virágpor kúrát is, 3-4 héten át napi 15-20 grammot fogyasszunk étkezés előtt vagy teába öntve.



Ha valóban szép hajat szeretnénk télen is, akkor folyamatosan pótoljuk szervezetünkben a vitaminokat, nyomelemeket és ásványi anyagokat. Kipróbálhatjuk a következő téli koktélt is, mely garantáltan feltölti szervezetünket vitaminokkal és vassal: főzzünk/pároljunk meg, majd turmixoljunk össze
1 céklát, 1 almát, 2 sárgarépát, 1 fej brokkolit és 2 kelkáposztalevelet.

Anikó fodrász

www.anikofodrasz.gportal.hu
www.facebook.com/anikofodrasz

2014. január 31.

Hozzászólások