Barta Dórának, a Kecskemét City Balett vezetőjének rendezésében újabb előadást mutattak be tegnap este a Balett+ sorozat keretében. Ha létezik tökéletes előadás, akkor a Balett+ Airtist nagyon közelített hozzá. A Kelemen László Kamaraszínházban a Kecskemét City Balett táncszínházi előadásához az Airtist zenekar szolgáltatott élőzenét.

Barta Dóra korábban már többször beszélt arról az elképzeléséről, hogy a City Balett táncosainak műsorával szeretne beépülni Kecskemét művészeti életébe, és együttműködni az itt élő és aktívan dolgozó művészekkel, más művészeti ágak képviselőivel. A terve az volt, hogy összekapcsolja a táncot a képzőművészettel, az élőzenével, és összművészeti produkciókat hoz létre. A táncot olyan barátságos műfajnak mondta, mely könnyen beolvad más művészeti ágba. Így a táncművészek számára nem csak arra teremtődik lehetőség, hogy a balettet mint műfajt tisztán megjeleníthessék, de a komplex műfaj teret ad a művészek egymásra hatásából fakadó energiának, az improvizációnak, a kreativitásuknak.

Az Airtist zenekarral együtt alkotott előadás is jó példája ennek a kezdeményezésnek, és azt bizonyítja, hogy sikerre van ítélve. A Szilágyi Áron nevével fémjelzett zenekart Áron egy korábbi interjújában így mutatja be:

„Van egy másik zenekarom, az Airtist. Egy ősi ausztrál hangszer, a didgeridoo szólal meg benne, valamint egy doromb, és Európa, vagy talán a világ egyik legjobb szájdobosa is a zenekar tagja. Így olyan hangzást érünk el, ami mintha egy modern tánczene lenne, de igazából nagyon is autentikus hangszerek szólalnak meg. (Airtist: Markus Meurer:didgeridoo, Dömötör Balázs: beatbox, Szilágyi Áron: doromb.)”

A zenészek hangszereiken vad, kemény hangzású, szenvedélyes, olykor nyugtalanító, de mindenképpen profi zenét szólaltattak meg. Mind hangulatában, mind látvány- és hangzásvilágában tökéletesen illeszkedett és beleolvadt a Barta Dóra által elképzelt tematikába, koreográfiába. A zenészek is benne mozogtak az előadásban, részei voltak a színpadképnek, olykor mozgató rugói is az eseményeknek.

Mert a szó szoros értelmében eseménydús volt az előadás. Kovács Andrea jelmezei, Katonka Zoltán fényeffektjei, Barta Dóra színpadképe a különleges hangulatú Airtist zenével együtt mind a mondanivalót erősítették és küldtek üzenetet a nézők számára. Egy apokaliptikus világ képei elevenedtek meg a színpadon, egy világégés utáni állapot. Az elállatiasodott emberek civakodása, durvasága, küzdelme ételért és a túlélésért – mindez bámulatos energiával és ötletes kivitelezéssel bemutatva. A darab végén a fény utat mutat az emberség szikráját, bizalmat és szeretetet kereső túlélőknek.

Úgy tűnik, az emberi test számára semmi sem lehetetlen. Legalábbis ezt sugalmazza a rendező által megálmodott koreográfia, a táncosok mozdulatai, a jelenetek képtelen és váratlan, dinamikus megvalósulása a színpadon. Érzelmeket és gondolatokat táncoltak. Az emberi testnél nincs semmi csodálatosabb, és a Kecskemét City Balett táncosai ki is hoztak belőle minden elképzelhetőt és elképzelhetetlent. Gratulálunk a hét táncosnak az embert próbáló produkciójához!

 

 

Táncolják a KECSKEMÉT CITY BALETT tagjai:
• DOMÁN DALMA, SZŐLLŐSI KRISZTINA, NAGY NIKOLETT, VARGA LOTTI, FÖLDESI MILÁN, SZÓKA ROLAND, MEZŐ MÁTÉ
• Rendező: BARTA DÓRA
• Koreográfus: BARTA DÓRA
• Színpadkép: BARTA DÓRA
• Jelmeztervező: KOVÁCS ANDREA
• Szcenikus: SZABÓ CSABA
• Fény: KATONKA ZOLTÁN
• Ügyelő: KOVÁCS ÍRISZ
• Rendezőasszisztens: VÁRI JÁNOS

Zene:
Szilágyi Áron – doromb, Döme – human beatbox, Markus Meuer – didgeridoo az AIRTIST zenekar tagjai

Az előadás a Leskowsky Hangszergyűjtemény együttműködésével jött létre.

 

Weninger Endréné Erzsébet

Fotó: Walter Péter

 

 

Hozzászólások